۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۷۱۷۳۹
نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس(20)؛

برگزاری سالانه 100 نمایشگاه با موضوعات شهدای ترور در سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ مسؤول غرفه بنیاد هابیلیان در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با بیان این که این بنیاد به سرگذشت پژوهی شهدای ترور می پردازد، گفت: سالانه 100 نمایشگاه با موضوعات شهدای ترور در مراکز فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی سراسر کشور برگزار می شود.
شهداي ترور

سجاد مقدسی، مسؤول غرفه بنیاد هابلیان در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: بنیاد هابلیان به بررسی و جمع آوری لیست شهدایی که به وسیله گروهک های تروریستی به شهادت رسیده اند، می پردازد.  

 

وی با بیان این که فعالیت این بنیاد از سال 1384 آغاز به کار کرده است، افزود: در راستای شناسایی گروهک های تروریستی هر ساله نمایشگاه هایی با موضوعات مختلف از سوی این بنیاد برگزار می شود.

 

مقدسی با بیان این که بنیاد هابلیان به صورت سالانه 100 نمایشگاه با موضوعات شهدای ترور در مراکز فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی سراسر کشور برگزار می کند، اظهار کرد: غرفه  بنیاد هابلیان در نمایشگاه قرآن و عترت درباره بازشناسی جریان وهابیت است که به تروریست ختم می شود.

 

وی درباره دیگر فعالیت های این بنیاد از برگزاری دومین کنگره بین المللی هفده هزارشهید ترور با موضوع ایران قربانی تروریسم خبرداد و گفت: این کنگره نهم شهریور برگزار می شود و مهلت ارسال آثار تا 15 تیر است.

 

مسؤول غرفه بنیاد هابلیان درباره عناوین مقالات به این همایش گفت: گفتمان انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری تروریسم علیه ایران در سطوح سه گانه ملی، منطقه ای و بین المللی است، بخشی از عناوین مقالات ارسالی است.

 

وی افزود: عناصر هویتی انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری تروریسم علیه آن، گونه شناختی حرکت های تروریستی علیه ایران، راهبردها و رویکردهای گروه های تروریستی ایران، وضعیت فعلی و آینده گروه های تروریستی داخلی از جمله دیگر عناوین مقالات است.

 

مقدسی تصریح کرد: «تروریستم دولتی علیه جمهوری اسلامی»، «رژیم های بین المللی و مواجهه با تروریسم علیه جمهوری اسلامی ایران»، «جمهوری اسلامی ایران در بستر تحولات تروریسم تکفیری در سطح منطقه» و «بررسی جنایت علیه بشریت در کارنامه فعالیت های گروه های تروریستی در جمهوری اسلامی ایران» از دیگر سرفصل های عناوین مقالات است.

 

گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس با مشارکت 30 دستگاه اجرایی و با حضور 27 کشور خارجی در بخش بین الملل که 16 کشور آفریقایی و 11 کشور آسیایی است، از ششم تا 16تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/ت302/ب5

 

ارسال نظرات