۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۱۷۸۱
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

آمریکا آرزوی تفرقه در ایران را به گور می برد/ مذاکرات را پایان خط نمی دانیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که ما مذاکرات را پایان خط نمی دانیم، گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ملت ایران با اقتصاد مقاومتی در برابر دشمن زیاده خواه مقابله می کند، دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا آرزوی تفرقه در ایران را باید به گور ببرند؛ ملت ایران در برابر زورگویی ها کوتاه نخواهد آمد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی امروز در خطبه های نماز سیاسی و عبادی جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزارش شد، با اشاره به اصول روابط خانوادگی گفت: نگاه آرمانی و ایمانی، خود را به جای دیگران قرار دادن، شناخت متقابل، کاهش و کنترل توقعات و صبر در روابط از اصول کلیدی در روابط خانوادگی به شمار می رود.


وی افزود: یکی دیگر از اصول ضرورت وقت گذاشتن، هم نشینی و انس خانوادگی است، یکی از آسیب های امروز خانواده ها کاهش روابط محبت آمیز و استوار بر اثر صنعتی شدن، گسترش مشاغل و فضای مجازی است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کاهش ارتباط سرآغاز اختلافات بسیاری خواهد شد، اظهار داشت: گاهی سرگرمی در مشاغل و اشتغال به فضای مجازی افراد یک خانواده را نسبت به یکدیگر بیگانه می کند.


وی ادامه داد: همین که افراد خانواده در اوقات مشخص کنار هم بنشینند و درباره مسائل فی مابین گفت وگو کنند اختلافات از بین می رود، اگر به اصول و قوانین اسلام درباره خانواده توجه شود بسیاری از مشکلات از بین می رود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که محفل انس خانوادگی بهترین پایش برای مشکلات خانواده است، ابراز داشت: در روایات اسلامی اثرات معنوی بسیاری در زمینه همنشینی با خانواده همانند جلب رحمت و مغفرت الهی، صدقه جاریه بودن، ثواب آزاد سازی یک بنده و ثوابی بالاتر از اعتکاف در مسجدالنبی بیان شده است.


وی با اشاره به پیش رو بودن لیالی قدر عنوان کرد: شب قدر قله بلند سال و برترین فرصت برای عبادت و نیایش با خداوند است که انسان نباید از این فرصت غافل شود، پیامبر اسلام می فرماید کسی که روزهای ماه مبارک را روزه بگیرد و شب هایش را به مناجات بگذراند و در نماز جماعت، جمعه و نماز عید شرکت کند شب قدر را درک کرده است؛ از این فرصت باید برای پیشرفت معنوی استفاده کرد.


امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تمدید چند روزه مذاکرات خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در مسیر مذاکرات دو هدف را دنبال می کنند، آنها طراحی کرده اند که اگر مذاکرات به نتیجه رسید بگویند فشار آنها سبب تسلیم ایران شده است.


وی اضافه کرد: آمریکایی ها در صدد هستند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید در فضای بین المللی ایران را مقصر جلوه داده و در فضای داخلی ایجاد فتنه و اختلاف کنند، اما آنها باید بدانند که ملت ایران ملتی بیدار است.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که اگر مذاکرات به نتیجه برسد نتیجه مقاومت رهبری، پایداری ملت ایران و تلاش مذاکره کنندگان است، گفت: ملت ایران مصالح جهان را رعایت کرده که همراه مذاکرات به پیش آمده است.


وی افزود: وی افزود: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، به دنبال این هستیم که تمام جهان باید خلع سلاح هسته‌ای شود و آمریکا و دیگر قدرت‌ها هم از این سلاح مخرب دست بردارند؛ دشمنان گمان نکنند تحریم ها ملت ایران را به مذاکره کشانده است؛ زیرا ملت ایران فرزند رمضان و محرم بوده و مرد جهاد است و تهدید بر روی این ملت غیور تأثیری ندارد.


رییس جامعة المصطفی با بیان این که ما مذاکرات را پایان خط نمی دانیم، اظهار داشت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ملت ایران با اقتصاد مقاومتی در برابر دشمن زیاده خواه مقابله می کند، دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا آرزوی تفرقه در ایران را باید به گور ببرند؛ ملت ایران در برابر زورگویی ها کوتاه نخواهد آمد.


وی با اشاره به پیش رو بودن روز قدس ادامه داد: روز قدس امسال موضوعی راهبری و بسیار مهم است، امروزه فتنه‌های گوناگونی در منطقه پدید آمده و همین امر اقتضا می‌کند ملت روزه‌دار با شکوه بیشتر در صحنه حاضر شود و به جهانیان اعلام کند فتنه‌هایی که مستکبران ایجاد کرده‌اند، امت اسلامی را از پایداری در آرمان قدس و دفاع از مظلومان کشورهای اسلامی باز نخواهد داشت.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انتظار می رود علمای جهان اسلام و همه مسلمانان زیر پرچم اسلام جمع شده و به دفاع از مظلومان عالم بپردازند، ابراز داشت: متأسفانه گاهی برخی علما در جهان اسلام به این اصل مهم کم توجهی می‌کنند، مراکزی همانند الازهر مصر باید در برابر توطئه های دشمنان اسلام با ایران متحد شوند.


وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: این سیاست ها در 3 محور، 8 سرفصل و 80 بند بوده که برخاسته از عمق فکری رهبر معظم انقلاب و مشورت جمعی از نخبگان جامعه است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: انتظار می رود که بر اساس این سیاست های کلی برنامه ریزی های درستی صورت گیرد تا شاهد پیشرفت کردن با سرعت بیشتری باشیم، اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در علم و فناوری و مقاوم‌سازی فرهنگی محورهای اصلی این سیاست ها به شمار می‌روند.


وی با اشاره به هفته اکرام ایتام و نیازمندان اضافه کرد: عدالت اجتماعی باید در جامعه گسترش پیدا کند، در ماه مبارک رمضان نباید یتیم و نیازمندی با گرسنگی بخوابد؛ همه مردم و مسؤولان باید در زمینه برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی تلاش کنند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات