۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۷۲۷۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روز قدس نماد همدلی و همزبانی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر حضور پرشور همه مسلمانان در مراسم روز جهانی قدس، گفت: روز قدس نماد اتحاد، همدلی و همزبانی جهان اسلام و همه مسلمانان است.
حجت الاسلام خادمي- نشست برگزاري مراسم روز قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست فرهنگی نهاد تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، اظهار کرد: موضوع فلسطین و آزادسازی قدس شریف نخستین مسأله جهان اسلام و نمادی از وحدت مسلمانان است.

 

وی با بیان این که این نماد وحدت در قالب مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس به صورت عینی جلوه می کند، افزود: در این روز در ایران اسلامی و سایر کشورهای مسلمان، مردم با سلایق متفاوت به عنوان ید واحده ای در راهپیمایی محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و دفاع از حق ملت مظلوم فلسطین شرکت می کنند که این اقدام بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر این که باید مراسم روز جهانی قدس در همه جهان اسلام با وحدت و یکپارچگی برگزار شود، خاطرنشان کرد: روز قدس نماد اتحاد، همدلی و همزبانی جهان اسلام و همه مسلمانان است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به این که با تدبیر امام خمینی(ره)، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد، اضافه کرد: مطابق آموزه های اسلامی، همه مسلمانان وظیفه شرعی دارند تا از مردم مظلوم و بی گناه فلسطینی دفاع و حمایت کنند.

 

وی با بیان این که صهیونیست های غاصب از هر فرصت و ابزاری برای ضربه زدن به قدس شریف استفاده می کنند، تصریح کرد: در چنین شرایطی دفاع از قدس و فلسطین رسالتی انسانی و اسلامی بوده و هیچ کس نمی تواند خود را از انجام آن معاف کند.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به این که روز قدس امسال شرایط خاص تری نسبت به سال های گذشته دارد، اظهار کرد: امسال با در نظر گرفتن شرایط خاص و جنایات اسراییل و استکبار جهانی علیه دنیای اسلام در کشورهای فلسطین، سوریه، عراق، یمن و غیره که به دست وهابیون تکفیری و گروه های تروریستی نظیر داعش انجام می شود، باید حضور و مشارکت همه مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس پرشورتر و گسترده تر از سال های گذشته باشد تا دشمنان اسلام، استکبار و اسراییل و متحدان مرتجع آنها در منطقه بدانند که ملت های اسلامی همچنان بر روی آرمان های والای خود ایستاده اند و هیچ کدام از نقشه ها و دسایس استکبار نتوانسته آنها را از مسیر اصیل اسلامی باز دارد.

 

وی با بیان این که وهابیون تکفیری با حمایت و تأیید پیدا و پنهان اسراییل و استکبار جهانی دست به این جنایات می زنند، افزود: باید همه مسلمانان با تحلیل صحیح وقایع جهان اسلام، به صورت گسترده در مراسم روز جهانی قدس شرکت کرده و خشم و انزجار خود را از اسراییل و استکبار جهانی و نوکران بی جیره و مواجب آنها نشان دهند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر این که باید همه مسؤولان و نهادهای اجرایی با انجام وظیفه ملی و دینی خود زمینه حضور باشکوه مردم در راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس را فراهم کنند، اضافه کرد: مردم بصیر ایران اسلامی به خوبی به وظایف و نقش خود در این زمینه آگاه بوده و مسؤولان و نهادهای متولی تنها باید با برنامه ریزی و همدلی، زمینه مشارکت بیشتر آنها در عرصه های انقلابی، ملی و اسلامی را فراهم کنند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست برنامه ها و فعالیت های این نهاد به مناسبت روز قدس را تشریح کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات