۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۰۶۵
امام جمعه شبستر:

روز قدس، روز اسلام و انسجام امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: روز قدس روز قدم های با استقامت ملت مسلمان علیه دشمنان اسلام و بشریت است، تا اتحاد و انسجام ملل اسلامی را به جهانیان بنمایانند و اقتدار خود را به نمایش بگذارند.
روز قدس

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: روز قدس، روز اسلام است، مسلمانان در چنین روزی برای تعیین سرنوشت جوامع اسلامی و ادامه راه دین مبین اسلام، به راهپیمایی در حمایت از آرمان های اسلامی می پردازند.

 

وی ادامه داد: روز قدس روز قدم های با استقامت ملت مسلمان علیه دشمنان اسلام و بشریت است، تا اتحاد و انسجام ملل اسلامی را به جهانیان بنمایانند و اقتدار خود را به نمایش بگذارند.

 

امام جمعه شبستر افزود: روز قدس، روز حمایت مظلوم و اعلام انزجار از ظالم است، روز قدس متعلق به مسلمانان تنها نمی باشد، روز قدس روز آزادگان جهان علیه ظلم و جور است، حضرت علی(ع) می فرماید؛ «کونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا»؛ یاری گر مظلوم و دشمن ظالم باشید.

 

وی روز قدس را پاسخی به فریاد مردم مظلوم فلسطین دانست و اذعان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید؛ هر کس صدای ندای مسلمانی را بشنود و به او یاری نرساند، مسلمان نیست، روز قدس روز اثبات اسلامیت و مسلمانیت است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: دفاع از مظلوم حکم اسلام است و هم حکم عقل، بنابراین حضور در راهپیمایی این روز بزرگ که یادگار امام راحل و نشان از عمق اندیشه ایشان دارد، هم عقلا و هم شرعا مورد تأکید است.

 

وی ابراز داشت: یک ماه با روزه داری و انجام فرامین الهی ثابت کرده ایم که در اطاعت از دستورات خداوند سستی نخواهیم داشت، در مقابل شیطان جن و انس خواهیم ایستاد و یار مظلوم و دشمن ظالم بوده ایم و خواهیم بود.

 

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، ابراز داشت: این روز، روز اقتدار ملت مسلمان، به ویژه کشور عزیزمان ایران است، روزی است که مردم حمایت و پشتیبانی خود را از آرمان های امام راحل و انقلاب در مبارزه با استکبار اعلام می دارند./854/ت302/ب4

ارسال نظرات