۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۷۴۳۷۰
مسؤول تربیت آموزش سپاه تربت حیدریه:

پیوند مجامع دینی با یکدیگر سبب نشر معارف قرآنی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی با بیان این که لازم است تا یک نوع همگرایی و هم افزایی بین نهاد ها شکل بگیرد، گفت: مراکزی همچون دار القرآن در نتیجه پیوند نهادهای دینی با یکدیگر شکل گرفته اند و این مرکز مسؤولیت بسط و گسترش معارف قرآنی را در میان بسیجیان بر عهده دارد.
نمايشگاه قرآن

حجت الاسلام علی رحیمی، مسؤول تربیت آموزش سپاه شهرستان  تربت حیدریه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی تربت حیدریه، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: هر زمان فتنه ها همانند شب تار شما را فرا گرفت، لازم است تا به سمت قرآن بروید.


مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرستان تربت حیدریه، ادامه داد: هر چه در سطح جامعه فرهنگ اهل بیت(ع) بیش تر گسترش یابد، معرفت دینی مردم بالاتر رفته و جامعه نیز زندگی دینی خوبی را در پی خواهد داشت. همچنین هر کسی که به دنبال قرآن حرکت کند دارنده همه چیز بوده و هر کسی که از قرآن و معارف دینی دوری کند، به ضلالت آشکاری مبتلا شده است.


نیاز جوامع امروز برای ترویج دین و مذهب نسبت به قبل شدید تر شده است


وی با بیان این که برپایی نمایشگاه های قرآنی به ارتقای سطح دینی و معرفتی جامعه می انجامد، تصریح کرد: این که نمایشگاه های دینی و قرآنی چه شاخصه ها و خصوصیت هایی را برای این ارتقای مذهبی باید داشته باشند، باید در زمان ها و جلسات متمادی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد اما در ضرورت آن، همین بس که وظیفه ما بر این است که سطح دینی و معرفتی جامعه را بالا برده و امروز نیاز کشور نسبت به قبل برای ترویج مذهب و دین شدید تر است.


حجت الاسلام رحیمی با بیان این که این گونه نمایشگاه های قرآنی نباید تنها در ماه رمضان برگزار شوند، گفت: لازم است تا در مناسبت های مختلف نمایشگاه های قرآنی بر پا شده و موکول کردن آن به زمان خاصی چندان مناسب نیست. همچنین در نمایشگاه های قرآنی باید آن دسته از کتب و مقالات پژوهشی که به واکاوی قرآن کریم پرداخته اند و برخی از روش های موفق که زمان کم تری را برای آموزش قرآن صرف می کنند، ارائه و تبیین شود.


مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرستان تربت حیدریه، با بیان این که فعالیت هایی که تا کنون انجام شده است، بیشتر موازی کاری بوده است، گفت: این که این فعالیت ها به حد انتظارجامعه قرآنی نرسیده است، باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین احساس می شود همه در این زمینه کوتاهی کرده اند و من فکر می کنم به حد کافی در حوزه های دینی فعالیت های مذهبی صورت نگرفته است.


لزوم ورود نهادهای دینی به حوزه نشر و ترویج معارف قرآنی


وی ادامه داد: توقع این را داریم تا نهاد های فرهنگی و دینی که مسؤولیتشان به این حیطه اختصاص دارد، بیشتر ورود پیدا کنند و بدون شک اگر جوانان در پی آگاهی طلبی نباشند، فعالیت آن ها نیز به چشم نیامده و باید تشکل های دولتی و نهاد
ها دست به دست هم دهند تا کاری سلسله وار به انجام برسد، به همین جهت هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.


حجت الاسلام رحیمی با بیان این که لازم است تا یک نوع همگرایی و هم افزایی و هم دلی میان نهاد ها به وجود بیاید، گفت: در شهرستان تربت حیدریه در زمینه فعالیت های قرآنی محوریتی را دنبال کرده ایم تا بر اساس آن همه مجموعه های دینی با یکدیگر پیوند بخورند و اگر چنین محوریتی در شهرستان های استان به وجود بیاید، ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، کارآیی دوچندانی پیدا خواهند کرد.


مسؤول تربیت آموزش سپاه شهرستان تربت حیدریه افزود: در حال حاضر ما در بسیج، مرکز دارالقرآن را داریم که این مرکز مسؤولیت بسط و گسترش فرهنگ دینی و قرآنی را در میان بسیجیان بر عهده داشته و باید مجامع قرآنی و نهادها دست به دست هم دهند تا به پیشرفت در این زمینه برسیم./864/ت302/ب4

ارسال نظرات