۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۷۵۴۲۹
آیت الله حسینی بوشهری:

دشمن راهی به جز توافق و پذیرفتن حقوق هسته ای ایران نداشت/انتقاد از جبهه گیری ها بر علیه شورای نگهبان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که اراده آهنین ملت ایران دشمنان را تسلیم کرد، گفت: اگر دشمن با ایران به توافق نمی رسید دو راه در پیش داشت که یکی افزایش تحریم ها و دیگری جنگ است، دشمن می داند که افزایش تحریم ها بر ایران اثری ندارد؛ همچنین شروع جنگ مساوی با به خطر افتادن منافع آن ها است؛ بنابراین دشمن راهی به جزمذاکره و توافق و پذیرفتن حقوق هسته ای ایران نداشت.
نماز جمعه عبادي سياسي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در زمینه تقوا گفت: حضرت فرمودند که تقوا ظاهر و باطنی دارد، ظاهر تقوا سربلندی و شرافت در دنیا و باطن آن عظمت جایگاه انسان در آخرت است.


وی با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعی بر ضرورت مسؤولیت پذیری انسان ها در قبال یکدیگر تأکید کرد و افزود: اخوت و برادری یکی از شاخه های مسؤولیت پذیری انسان است که با عواملی همانند ایمان و ادب معاشرت تقویت می شود.


امام جمعه قم با بیان این که یکی از شیوه های تحکیم اخوت و برادری تغافل و نادیده گرفتن خطاها است، اظهار داشت: نادیده گرفتن لغزش دیگران مسأله بسیار مهم است، انسان نباید نسبت به لغزش برادر دینی خود واکنش شتاب زده داشته باشد.


وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در زمینه نادیده گرفتن لغزش های برادر دینی ادامه داد: حضرت فرمودند اگر کسی به دلیل لغزش های برادران دینی خود از آن ها فاصله بگیرد دوستانش کم می شود، شاید یکی از دلایلی که انسان نباید از برادر دینی خود فاصله بگیرد این است که می تواند در او تأثیر مثبت بگذارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عفو و گذشت را از عوامل تقویت اخوت دانست و ابراز داشت: انسان های با گذشت دارای محبوبیت هستند، سیره اهل بیت(ع) بر گذشت و عفو دیگران بوده است؛ پیامبر اسلام در روز فتح مکه با وجو این که می توانست از ابوسفیان ها انتقام بگیرد آن ها را آزاد کرد.


وی با بیان این که دین اسلام دارای ابعاد گوناگونی است، عنوان کرد: اسلام به هر دو بعد مجازات و عفو توجه کرده است، عده ای به فرموده رهبر انقلاب فقط نگویند اسلام رحمانی اسلام ابعاد دیگری نیز دارد، امروز تکفیری ها چهره ای خشن از اسلام را به نمایش گذاشته اند که تمام دنیا را به هراس انداخته است، بین برخورد و بخشش در اسلام توازن وجود دارد.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم با تقدیر از حضور حماسی ملت شریف ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: شاید برای برخی از جهانیان سخت بود که ملت ایران همزمان با گفت وگوی تیم مذاکره کننده هسته ای با گروه 5+1 در این راهپیمایی شرکت کند اما ملت ایران در روز جمعه به خیابان ها آمدند و با فریادهای رسا صدای خود را به مستکبران جهان رساندند.


وی با اشاره به پیام های حضور پرشور مردم در روز قدس اضافه کرد: ملت ایران نسبت به عملکرد مستکبران و ظالمان رضایت ندارد و از هر فرصتی برای فریاد کشیدن بر سر آنان استفاده می کند؛ متأسفانه گروه های تکفیری به جای مبارزه با اسرائیل و آمریکا با مسلمانان جنگ می کنند.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تکفیری ها با ایجاد جنگ در میان مسلمان ها درصدد تحت الشعاع قرار دادن مسأله قدس هستند، گفت: ملت شریف ایران و ملت های آزاده با حضور حماسی خود ثابت کردند که مسأله اصلی در جهان اسلام، مسأله قدس و فلسطین است.


وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، آن را نهادی پر خیر و برکت خواند و افزود: کلیدی ترین نهاد مسؤول در حفظ و صیانت اسلامیت نظام جمهری اسلامی ایران است، رهبر معظم انقلاب فرمودند بود و نبود شورای نگهبان مساوی با بود و نبود اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی است.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با انتقاد از جبهه گیری ها بر علیه شورای نگهبان اظهار داشت: متأسفانه دیده می شود در هر مناسبتی جبهه گیری بر علیه شورای نگهبان صورت می گیرد و توطئه ها آغاز می شود؛ آفرین بر اعضای شورای نگهبان که به وظیفه و رسالت خود عمل کرده و به هیاهو ها توجهی نمی کنند.


وی با اشاره به فرارسیدن روز عید سعید فطر ادامه داد: هر روزی که در آن گناه نشود برای مسلمانان عید است، روز عید سعید فطر روز اعطای جوایز از سوی خداوند متعال است؛ انسان باید با خدا پیمان ببندد که هر روزش عید باشد.


امام جمعه قم با اشاره به 27 تیر سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت ابراز داشت: باید بدانیم که چرا ابر قدرت ها به ساغ قطعنامه آمدند، دراوایل جنگ که دشمن در خاک ایران حضور داشت اعلام آتش بس کردند تا ایران نتواند از خود دفاع کند اما به دلیل ضربات پی در پی ایران به عراق مسأله قطعنامه را مطرح کردند؛ ملت ایران نشان داد که در مقابل زورگویی دشمنان ایستادگی می کند و تسلیم خواسته های آنان نمی شود.


وی به مسأله توافق هسته ای اشاره و عنوان کرد: ملت انقلابی ایران ازهمان نخست به دنبال این بود که از فناوری های نوین به صورت صلح آمیزاستفاده کند، از همان روزهای نخست که ایران اسلامی در این مسیر قدم برداشت دشمنان تحریم ها و توطئه ها را آغاز کردند و ایران هراسی به راه انداختند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره اهل مذاکره و منطق بوده است، خاطرنشان کرد: دشمن بیش ازایران به مذاکرات نیاز داشت، مذاکرات در روزهای آخر بسیار سخت بود و سفیران جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در برابر ابر قدرت ها مذاکره کردند.


وی اضافه کرد: دشمنی که روزی حاضر نبود حقوق هسته ای ملت ایران را بپذیرد و می گفتند همه فعالیت ها باید تعطیل شود، امروز در برابر اراده آهنین ملت ایران تسلیم شده و حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران را پذیرفتند؛ ایران محدودیت هایی را پذیرفته است اما در عوض غنی سازی تعطیل نمی شود.


امام جمعه قم با بیان این که امروز چهره ساختگی غرب از جهموری اسلامی و ایران هراسی به ضد خودش تبدیل شده است، اظهار داشت: کشورهایی که با ایران روابط دیپلماسی ندارند پیام تبریک برای مسؤولان می فرستند که نشان دهنده چایگاه جمهوری اسلامی ایران است.


وی با تأکید بر این که نکات رهبر معظم انقلاب در نامه به رییس جمهور باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: متن توافق باید با دقت ملاحظه شود و مسیر قانونی خود را طی کند، دشمنان ایران بد عهد هستند باید مراقب بود تا بد عهدی نکنند.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که مردم باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنند، ابراز داشت: با وجود وحدت فضایی آرام پدید می آید تا جمهوری اسلامی ایران بتواند به اهداف بین المللی خود برسد، ایران فقط در مسأله هسته ای با غرب مذاکره کرده است.


وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤال دانشجویی که وضعیت مبارزه با استکبار را پس از توافق هسته ای جویا شده بود فرمودند ما نمی توانیم از آموزه های قرآن جدا شویم، قرآن کریم به انسان ها دستور داده است تا همواره در برابر استکبار ایستادگی کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر دشمن با ایران به توافق نمی رسید دو راه در پیش داشت که یکی افزایش تحریم ها و دیگری جنگ است، دشمن می داند که افزایش تحریم ها بر ایران اثری ندارد؛ همچنین شروع جنگ مساوی با به خطر افتادن منافع آن ها است؛ بنابراین دشمن راهی به جزمذاکره و توافق و پذیرفتن حقوق هسته ای ایران نداشت./1323/پ201/ش

ارسال نظرات