۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۷۵۴۳۶

پوتین عید سعید فطر را به مسلمانان روسیه تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری روسیه در پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به مسلمانان روسیه تبریک گفت.
پوتين
به گزارش خبرگزاری رسا، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر نوشت: عید فطر در پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود و معنای عمیق روحانی دارد و موجب تقویت ایمان، کسب تجربیات ارزشمند، تزکیه اخلاقی و تکامل روحی می شود.
 
وی افزود: به طور مرسوم عید فطر را نه فقط با سفره پر از غذاهای متنوع برگزار می کنند بلکه این عید سعید با توجه به نیازمندان و کمک و حمایت از آنها همراه است.
 
رییس جمهوری روسیه با اشاره به مشارکت سازمان های مذهبی مسلمانان در امور جامعه روسیه آن را حائز اهمیت دانست.
 
پوتین در ادامه پیام خود با اشاره به توسعه همکاری های سازمان های اسلامی در روسیه با تشکیلات دولتی و اجتماعی گفت: این سازمان ها به امور خیریه، آموزشی و روشنگری توجه زیادی دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: مواضع روحانیان مسلمان روسیه که با تلاش های گوناگون افراط گرایان برای تحریف ارزش های اسلامی و پاشیدن تخم کینه و خصومت مقابله می کنند قابل احترام است.
 
رییس جمهوری روسیه تصریح کرد: این گونه فعالیت های سودمند و پرثمر به تقویت روح دوستی و همکاری بین مردم و حفظ سازش عمومی در کشور کمک می کند.
  
در روسیه بیش از 20 میلیون مسلمان زندگی می کند که اکثرا در مناطق قفقاز، ولگا و منطقه مرکزی این کشور سکونت دارند./982/ب101/د
منبع: ایرنا
ارسال نظرات