۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۷۹۳
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

ترویج فرهنگ و اخلاق دینی در جامعه وظیفه مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مسؤولان در حکومت اسلامی افزون بر ایجاد بستر تکامل مادی مردم در قبال فرهنگ و اخلاق دینی جامعه نیز مسؤول هستند.
سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دوشنبه در افتتاحیه طرح ولایت که در مجتمع فرهنگی ورزشی 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن تشکر از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، گفت: این حرکت در ارتباط با طرح ولایت برکات زیادی داشته و خواهد داشت.

 

وی افزود: با گذشت 36 سال، انقلاب با چالش‌های زیادی در دوره امام راحل و رهبری امام خامنه‌ای روبرو بوده است چالش دولت موقت، جریان نفاق و جریان منتظری در زمان امام راحل و جریان کارگزاران و اصلاح طلبان در زمان رهبری مقام معظم رهبری است که همچنان این چالش‌ها ادامه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: این چالش‌ها ساختاری و رفتاری نیست بلکه اعتقادی است یعنی تفکر شهید بهشتی و بنی‌صدر دو جنس داشته و دو جهت متفاوت را تعقیب می‌کنند اگر جلو رویم این دوگانگی را بین پیامبران و دشمنان آنها، بین هابیل و قابیل و بین الله و شیطان نیز وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با سه دسته‌ کردن محور چالش‌ها اظهار داشت: نخستین محور اختلاف در ملاک مشروعیت رهبری این است که آیا مدیریت جامعه اسلامی از ناحیه خداوند باری تعالی مشخص می‌شود یا به رای مردم واگذار شده است، بر اساس آیات قرآن و احادیث رسیده مشخص کردن مدیر جامعه اسلامی از ناحیه خداوند است.

 

وی با اشاره به چالش دوم بیان داشت: دومین چالش این است برخی اعتقاد دارند که پیامبران و رهبران الهی در دوره امامت یا دوره غیبت غیر از ابلاغ پیام الهی مسؤولیت دیگری ندارند در حالیکه بر اساس ادله عقلی و نقلی می‌توان ثابت کرد که وظیفه حکومت بر جامعه اسلامی بر عهده رهبران الهی است، دولت موقت در اوایل انقلاب اسلام را بدون حکومت و سیستم تصور می‌کردند که خلاف اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به چالش سوم ابراز کرد: چالش دیگر این است که برخی  اعتقاد دارند که در حکومت صرفا باید نیازهای مادی مردم برآورده شود و نیازی به تزکیه عقلی و اخلاقی آنها نیست در حالی که در حکومت اسلامی باید مردم تزکیه عقلی و اخلاقی شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: امروز 95 درصد بودجه کشور به تقلید از کشورهای غربی صرف نیازهای مادی مردم می‌شود در حالیکه مسؤولان در حکومت اسلامی افزون بر ایجاد بستر تکامل مادی مردم در قبال  فرهنگ و اخلاق دینی جامعه نیز مسؤول هستند.

 

وی با اشاره به بحث ولایت فقیه خاطرنشان کرد: بحث ولایت فقیه زیرساخت فکری انسان‌ها را می‌سازد همه باید نسبت به سه مساله انتخاب رهبران جامعه اسلامی، حکومت و شیوه حکومت آنها آشنا شده و کسانی را که در این زمینه نفاق می‌ورزند را بشناسند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات