۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۷۶۳۴۷

آیت الله عراقچی همدانی درگذشت/ جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عراقچی همدانی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم امروز به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
آيت الله عراقچي استاد اخلاق حوزه  آيت الله عراقچي استاد اخلاق حوزه  آيت الله عراقچي استاد اخلاق حوزه عراقچي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی عراقچی همدانی از اساتید اخلاق و سطوح عالی حوزه علمیه قم امروز به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

 

مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی شنبه سوم مردادماه ساعت 5 عصر از مسجد امام به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و پیکر این عالم ربانی پس از اقامه نماز از سوی یکی از مراجع تقلید در حرم بانوی کرامت به خاک سپرده می شود.

 

مراسم یادبود مرحوم آیت الله عراقچی همدانی شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا واقع در خیابان صفاییه قم برگزار می شود.

 

آیت الله عراقچی در سال 1306 شمسی در خانواده­ای متدین در همدان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را از مکتب خانه آغاز کرد. سپس چند سالی در بازار مشغول به کار شد. پس از آن تصمیم گرفت به ادامه تحصیل در علوم حوزوی بپردازد. ازاین­رو، راهی حوزه علمیه قم گردید.

 

آیت الله عراقچی پس از پایان دروس مقدمات و سطح در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، سید محمدرضا گلپایگانی و درس فلسفه علامه طباطبایی شرکت کرد و از خرمن دانش آن بزرگان خوشه چید.

 

این استاد اخلاق حوزه بیشتر سال­های تحصیل و عمر خود را صرف تبلیغ احکام اسلام و ارشاد مردم کرد. وی در دوران نهضت امام خمینی از جمله یاران و فعالان سیاسی بود. آیت الله عراقچی ضمن تحصیل از تدریس نیز غافل نبود و از این رهگذر شاگردان بسیاری نیز تربیت کرد.

 

آیت الله عراقچی همدانی صاحب آثاری فراوان است که از آن جمله می توان به اصول اعتقادات، نبوت، معاد، توحید و عدل، جهاد و شهادت، آداب حج، فقه الحدیث و آب و حیات اشاره کرد.

 

خبرگزاری رسا درگذشت استاد اخلاق حوزه علمیه را تسلیت گفته و برای بازماندگان از خداوند متعال صبر و اجر مسألت می کند./1323/پ202/ج


ارسال نظرات