۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۶۵۷
آیت الله شبستری:

عده‌ای به دنبال مصادره جریان مشروطه هستند/ همایش مشروطه برخی اهداف شوم را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به فعالیت گروه های آزادی‌خواه و استبدادطلب برای انحراف جریان مشروطه، گفت: برگزاری همایش مشروطه برای مقابله با این انحرافات بسیار مفید است و اجازه مصادره این جریان را به برخی افراد نمی‌دهد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، عصر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی برگزاری همایشه مشروطیت، که با حضور دکتر ولایتی همراه بود، گفت: برای مقابله با تحریفات جریان مشروطه، همایش مشروطه لازم و ضروری است.

 

وی ادامه داد: هنوز که هنوزه عده ای تحت عنوان استبداد طلب و آزادی خواه تلاش دارند جریان مشروطه را منحرف و به نفع اهداف خود مصادره کنند، اما در این میان عده ای هستند که به دنبال کشف واقعیت ماجرا و تمسک به واقع امر هستند.

 

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به مفید فایده بودن همایش مشروطه، ابراز داشت: برگزاری این همایش برای بیان واقع امر و خنثی کردن جریانات تحریفی مصموم کننده بسیار مفید است، لازم است این همایش در سال های پیش رو نیز تداوم یابد و پربارتر برگزار شود.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت سفر مقام معظم رهبری در تالار وحدت دانشگاه تبریز، افزود: حضور پرشور مردم در این همایش نشان از عشق و محبت مردم به ولایت فقیه است، این حضور در 88 سال اخیر برای تالار وحدت دانشگاه تبریز تازگی داشت.

 

امام جمعه تبریز، بسیج دانشگاهی را که عهده دار برگزاری این همایش بودند را قشری انقلابی و مدافع آرمان های انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: طمع کارانی در کشور هستند و از افکار مختلفی پیروی می کنند، اما جامعه از افراد انقلابی خالی نیست.

 

وی با اشاره به وضعیت اسفبار دانشگاه ها، اذعان داشت: دانشگاه ها وضعیت مطلوبی ندارند، در این باره تذکرات فراوانی داده شده است، اما گویا مؤثر واقع نشده‌اند، با این وجود دانشگاه ها از حضور افراد انقلابی تهی نیست.

 

رییس شورای مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به نگرانی های رهبر معظم انقلاب درباره مسأله فرهنگ، ابراز داشت: مسأله فرهنگ در جایگاهی بالاتر از دیگر مسائل کشور چون اقتصاد و سیاست قرار دارد، بنابراین لازم است در دانشگاه ها به این مهم توجه بیشتری شود./854/پ202/ح

ارسال نظرات