۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۷۹۵۳۴

دیدار مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با آیت الله علوی گرگانی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و هیأت همراه با آیت الله علوی گرگانی دیدار کردند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله علوی گرگانی در دیدار مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشورخاطرنشان کرد: اتباع خارجی که می­آیند و وارد کشور می­شوند و میهمان ما می­شوند، آنها در واقع زیر خیمه اسلام و نظام اسلامی می­آیند و همانطور که رهبر معظم انقلاب عنایت داشتند که هیچ کسی از این اتباع نباید از تحصیلات محروم بماند.

 

این مرجع تقلید درباره اختصاص دادن خدمات عمومی به مهاجران یادآور شد: کسی که به ایران می­آید، باید تمام خدمات عمومی و اولیه­ای که انسان­ها و بومی­ها دارند، به مهاجرین هم اختصاص بیاید؛ البته این منافاتی ندارد که قوانینی را داشته باشید که به وسیله آن ورود و خروجشان معلوم شود و در نظم جامعه لازم است و باید اثباتی و نقدی از آنها اطلاع داشته باشید.

 

وی گفت: باید کسی در ایران باشد که تابعیت اسلام داشته باشد؛ ان شاءالله در آینده در معیشت و فرهنگ و مسائل اجتماعی­شان تلاش بیشتری شود؛ برخی از گزارشات به حقیر داده شده که برخوردهای نامناسبی با برخی از این افراد از سوی مسؤولین رده پایین شده است و ان شاءالله سعی کنید آنها را هم کمتر شود تا احساس غربت نکنند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: از بین کسانی از اتباع خارجی که در ایران هستند و شأنیت کاری دارند، دولت از اینها حداکثر استفاده را ببرد و به گونه­ای که به نیروهای ارزشمند داخلی خودمان نیز آسیبی نرسد و جوری باشد که هم از نیروی داخلی­ خودمان و هم از این اتباع به نسبتی استفاده شوند و به نفع جمهوری اسلامی باشد و فقط مصرفی نباشند و بخورند و بخوابند و وجود ارزنده اجتماعی داشته باشند و بهره­مند شویم، کار بکنند و کار اجتماع پیش برود.

 

در این دیدار محمدی­فر، مدیر امور مهاجرین و پناهنگان وزارت کشور به ارائه گزارشی از حضور اتباع خارجی در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: حدود 950 هزار نفر تحت عنوان پناهنده از اتباع افغانستانی، حدود 50 هزار عراقی و حدود 450 هزار نفر به عنوان اقامت در کشور حضور دارند.

 

وی افزود: جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر فاقد مدرک در کشور هستند؛ اتباع ضمن اینکه در طی سی سال گذشته حضور طولانی مدتی داشته­اند و نسل سوم اینها در ایران به دنیا آمده­اند و زندگی می­کنند و جمهوری اسلامی با توجه به ارزش­های انقلاب، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نگاه ارزشی به مهاجرین داشته و از جایگاه ویژه ای برخودارند.

 

محمدی­فر تصریح کرد: حدود 300 هزار دانش آموز، حدود 17 هزار نفر تبعه در دانشگاه­های کشور در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و حدود 12 هزار طلبه که عمدتا هم در قم و سایر شهرها از جمله مشهد و تهران حضور دارند.

 

وی گفت: در حوزه معیشت نیز سعی شده است که تحت پوشش قرار بگیرند و تلاش­هایی شده که هم خدمات نظام و کمیته امداد و  مؤسسات خیریه تحت حمایت قرار دهیم./822/پ202/ج

ارسال نظرات