۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۸۰۱۱۳
آیت‌ الله دری نجف آبادی تآکید کرد؛

تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به تولید ملی است/ سوء تدبیر بزرگترین آفت در جامعه

خبرگزاری رسا ـ آیت‌ الله دری نجف آبادی گفت: مشکل اصلی تولید درآمد حکیمانه است و در این جهت امکان تدبیر لازم نیز وجود دارد که این راهکارها شامل فرهنگ‌سازی به منظور دست‌یابی به افزایش تولید ناخالص ملی براساس برنامه ششم توسعه است که بی‌شک با تلاش و همکاری ملت میسر می‌شود.
آيت‌ الله دري نجف آبادي آيت‌ الله دري نجف آبادي نشست تبيين امور مرتبط با توسعه روستايي و طرح مشارکت مردم درراه اندازي واحدهاي توليدي مستقر در روستاهاي استان مرکزي نشست تبيين امور مرتبط با توسعه روستايي و طرح مشارکت مردم درراه اندازي واحدهاي توليدي مستقر در روستاهاي استان مرکزي نشست تبيين امور مرتبط با توسعه روستايي و طرح مشارکت مردم درراه اندازي واحدهاي توليدي مستقر در روستاهاي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت‌ الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ظهر امروز، در نشست تبیین امور مرتبط با توسعه روستایی و طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، بیان داشت: با استفاده از افراد دلسوز و امین به عنوان مشاوران توسعه روستایی و شوراهای مشورتی حکیمانه می توان بسیاری از مشکلات روستاها را با اشتغالزایی و محرومیت زدایی برطرف کرد.

 

 فرهنگ سازی و محرومیت زدایی باید از چهره روستاها برداشته شود

آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که فرهنگ سازی و محرومیت زدایی باید از چهره روستاها برداشته شود، اظهار داشت: با بهسازی و تغییر چهره روستاها و همچنین درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار می توان ضمن جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر، از گرایش به مشاغل کاذب و ناهنجاری های اجتماعی کاست.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: فضای روستاها باید شهرک گونه شده و همچنین امکانات برای آنان فراهم شود نه اینکه سازه‌های روستایی را به سازه‌های روز تبدیل کنیم و دیگر ملزومات را با توجه به این سازه‌ها در نظر نگیریم.

 

امام جمعه اراک، با اشاره به این که روستاها در کشور نقش بسزایی را ایفا می کنند و 30 درصد شرایط کشور مربوط به روستاها است گفت: در یک مقطع از زمان تلاش کردیم امکانات را به روستاها بدهیم اما متاسفانه نتوانستیم منابع لازم برای درآمد آنان را تامین کنیم تا مانع از مهاجرت جامعه روستایی شویم.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی با بیان این که سوء تدبیر بزرگترین آفت در جامعه است، اظهار داشت: اسراف در مقابل اقتصاد قرار گرفته است و همچنین اسراف و ولخرجی بسیار زیانبار می باشد و در این راستا باید در مسیری حرکت کنیم که این ولخرجی‌ها را به سمت و سوی تولید سوق دهیم.

 

آیت‌ الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: امروز اگر شاهدیم که روسیه به توسعه دست پیدا کرده به سبب پرهیز از اسراف و بهینه مصرف کردن است و این مهم نیز باید در ایران اسلامی به خوبی رعایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تولید ملی است، اظهار داشت: مشکل اصلی تولید درآمد حکیمانه است و در این جهت امکان تدبیر لازم نیز وجود دارد که این راهکارها شامل فرهنگ‌سازی به منظور دست‌یابی به افزایش تولید ناخالص ملی براساس برنامه ششم توسعه است که بی‌شک با تلاش و همکاری ملت میسر می‌شود.

 

راه پیشرفت و موفقیت در گرو ایثار، فداکاری و تلاش مضاعف است

وی عنوان کرد: راه پیشرفت و موفقیت در گرو ایثار، فداکاری و تلاش مضاعف است، نظام با تلاش بلند پایه گذاری شد، بدون شک توسعه با تلاش و همکاری دولت و ملت مقدور است، مبانی سیاست اقتصاد مقاومتی، مبانی اسلامی و دینی حاکم بر آن است درحالی است که سیاست ریاضت اقتصادی مبانی مادی و دنیوی بوده، بنابراین، این دو تفاوتی مبنایی و ماهوی باهم دارند.

 

امام جمعه اراک در ادامه بیان داشت: اقتصاد در اسلام به معنای میانه‌روی است، میانه‌روی در غنا و فقر چه ثروتمند باشیم و چه در فقر به سر ببریم بایستی همیشه اعتدال را پیشه کنیم.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت:  امام‌خمینی(ره) فرمودند خداوند زمانی که خیر ملتی را بخواهد اقتصاد و حسن تدبیر را به آنان می‌بخشد و سوء تدبیر را از آن‌ها می‌گیرد؛ خداوند متعال همواره جلوی 2 لغزش و چالش را می‌گیرد که یکی سوء تدبیر و دیگری اسراف است. /842/پ202/ش

ارسال نظرات