۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۸۰۵۵۳
رییس جمهور در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت:

هلال شیعه نداریم، قمر و بدر اسلام داریم/ باید در برابر انحراف و تحریف اسلام بایستیم/ قدرت ما برای صلح و ثبات منطقه است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که مرز اسلام اعتقاد و ایمان است نه خون و جغرافیا، تصریح کرد: بر خلاف تفرقه افکنان منطقه ای، ما هلال شیعه نداریم بلکه قمر و بدر اسلام داریم.
اجلاسيه مجمع جهاني اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور امروز در ششمین همایش مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امروز انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین قدرت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی با تکیه به مردم خود در منطقه توان این را دارد که با استعمار و استثمار مبارزه کند.

 

رییس جمهور افزود: انقلاب اسلامی بعد از پیروزی تلاش برای احیای دین در سراسر جهان دارد، امروز مقاومت مردم لبنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و حرکت اسلامی مردم در سایر نقاط خاورمیانه و شمال آفریقا از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته است و ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی عنوان کرد: ما صدای اسلام را از طریق، منبرها و بیانات در جامعه و با منطق و استدلال به گوش دنیا رساندیم؛ زیرا اسلام دین قدرت و اقتدار و در عین حال دین صلح و سلام است با منطق و استدلال با دنیا سخن گفته و فقط هنگام ضرورت از سلاح استفاده می‌کند.

 

وی بیان داشت: مکتب اهل بیت(ع) مکتب تفسیر واقعی اسلام و قرآن است، امروز ما برخلاف کسانی که قصد دارند در منطقه تفرقه‌افکنی کنند هلال شیعه نداریم قمر اسلام و بدر اسلام داریم و با همه مسلمانان متحد در برابر کفر و نفاق می‌ایستیم.

 

رییس‌جمهور ابراز کرد: امام راحل به ما یاد دادند که در کنار پیروان اهل بیت(ع)، شیعیان، اهل سنت برادرانه با هم زندگی کنیم، مقام معظم رهبری نیز همواره بر اصل وحدت تکیه داشته و به ما آموخته‌اند که با دیگران متحد باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی عنوان کرد: در گذشته غرب و شرق تلاش می‌کردند به ما القا کنند که دوران دین به پایان رسیده است اما انقلاب اسلامی با گفتمان جدید به همه نشان داد که امروز عصر دین بوده و آنچه جوانان را نجات می‌دهد ایمان و اخلاق است.

 

وی افزود: امروز دشمن این مساله را متوجه شده بنابراین راه جدیدی برای انحراف دین، قانون، اخلاق، عطوفت، برادری و رحمت آغاز کرده است تا این مسائل را با کشتار، تفرقه، خشونت، افراط و انشقاق جایگزین کند که وظیفه ما ایستادگی در برابر این انحراف است.

 

رییس جمهور اظهار داشت: در کشور ایران مبنا اسلام و مردم‌سالاری بوده، اما حقوق اقلیت محفوظ و برادری در میان شیعه و سنی برقرار است، مردم ما عاشق اهل‌بیت(ع) بوده؛ شیعه، سنی، ارمنی و زرتشتی در ماه محرم به سیدالشهداء(ع) و یاران او احترام گذاشته و سر فرود می‌آورند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی افزود: مکتب اهل‌بیت(ع) تفسیر راستین اسلام و قرآن است و همه مسلمانان و شیعیان عاشق این مکتب هستند، امروز منطق ما در برابر دنیا هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بر اساس وحدت و برادری با همه مسلمانان به دور از خشونت و تفرقه است، در کشور ایران شیعه و سنی با هم برادرند که تحت حاکمیت یک رهبری و قانون اساسی از کشور خود به خوبی دفاع می‌کنند.

 

وی افزود: امروز برخی مزدور جاهل به خشونت و جنایت در منطقه می‌پردازند تا اسلام را دین خشونت نشان دهند؛ در حالی که اسلام دین کرامت انسانی است، اسلام همان دینی است که به ما می‌گوید جهاد و دفاع اسلام برای همه است و تنها برای مسجد نیست.

 

رییس جمهور بیان داشت: امروز برای احیای اسلام در برابر دین‌زدایی باید در برابر تحریف و انحراف تلاش کنیم، نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام دین اعتدال و رحمت را از طریق گروه‌های تروریستی دین خشونت، کشتار و نابودکننده تمدن‌ها معرفی کنند، ما پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) هستیم و دنیای امروز مشتاق اسلام، معرفت، عطوفت و صلح، مقاومت و ایستادگی است.

 

قدرت ما تنها در سلاح و اسلحه نیست، قدرت ما در منطق و استدلال ما است

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امروز کشور ما در سایه منطق به دنیا نشان داد که توان ما در گفتمان جدید ما است؛ ما قدرت خود فقط در سلاح و اسلحه نمی‌بینم بلکه قدرت خود را در منطق استدلال و صلح می‌بینیم، امروز همه دیدند که بمب اتم سلاح‌های پیشرفته برای کشورهایی چون اسرائیل امنیت به وجود نیاورده است.

 

وی افزود: علم و دانش،‌ وحدت، یگانگی، انسجام و اخلاق می‌تواند در جامعه امنیت ایجاد کند، امروز قدرت علمی،‌ معنوی و سیاسی ما علیه هیچ یک از کشورهای مسلمان منطقه و همسایه نبوده و نخواهد بود، قدرت‌ ما در راستای ایجاد صلح و ثبات و امنیت در این منطقه است.

 

رییس‌جمهور ابراز کرد: ما نشان دادیم با قدرت سیاسی و منطق می‌توان در برابر قدرت‌های جهان نشسته و گفت‌وگو کرد و آنها را وادار کرد تا بر حق مسلم یک ملت سر فرود آورند و قبول و اعتراف کنند که این مردم از حقوق خود برای علم و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و برای از بین بردن تحریم و پایان دادن به قطعنامه‌های غلط شورای امنیت قادر است با منطق و استدلال به اهداف خود دست یابد.

 

وی با اشاره به ششمین مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: پیام اجماع شما در جمع عاشقان اهل بیت(ع) برای وحدت دنیای اسلام، صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان است، برای ما شیعه یمنی،‌ عراقی، لبنانی، سوری با اهل سنت عراقی، یمنی، ‌فلسطینی و با اکراد در عراق هیچ تفاوتی ندارد، ما برای همه صلح و امنیت و برادری و برای کل منطقه خواهان توسعه هستیم./807/پ201/ج

ارسال نظرات