۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۸۱۱۷۰
سردار نقدی:

امروز هیچ قدرتی بدون ایران نمی تواند در منطقه کاری از پیش ببرد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز در عالم سیاست قدرت بزرگی داریم و هیچ قدرتی بدون ایران نمی تواند در منطقه کاری انجام دهد که این قدرت به دلیل پیروی از امام(ره) و رهبری در حال پیش روی است.
سردار سرتيپ بسيجي "محمد رضا نقدي" رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید، سردار محمدرضا نقدی امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس شانزدهم و همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی، قدرت امنیتی و نظامی کشور را مدیون ایستادگی دانست.


وی افزود: جمهوری اسلامی قدرت امنیتی بالایی دارد که از دل ترورهای گسترده علیه ایران به وجود آمده است که ایستادگی را به جای سازش با دشمن و عقب نشینی به همراه داشته است.


نقدی، ایران را قدرت نظامی اول منطقه خواند و ادامه داد: ملت و مردم تابع ولایت در جنگ هشت ساله عقب نشینی نکردند و از دل این جنگ، نیروی دفاعی و بازدارنده مستحکمی برای کشور ایجاد شد.


وی با بیان اینکه حمایت از محرومین و مظلومین ضروری است، عنوان کرد: درحال حاضر جنگ اصلی به خاطر اقتصاد است و ایران باید با پیروی از سیاست های مقاومتی، نقاط ضعف خود را برطرف کند.


نقدی یادآورشد: نظریه قدرت در اسلام مسئله متفاوتی است که در آن، همه منشا قدرت از آن خداست و این موضوع که برای نسل های قبل از ما، تئوریک بوده است، امروز تجربه عملی یافته و ثابت شد که اطاعت از خدا تولید قدرت می کند و از دل دشمنی ها و تهدیدات قدرت ایجاد می شود.


وی تاکید کرد: متاسفانه تعداد زیادی از مسولین و مردم در عمل با نظریه اقتصاد مقاومتی مخالفت می کنند؛ بدین معنا که همزبانی وجود دارد اما همدلی و کار عملی دیده نمی شود.


رئیس سازمان بسیج از لزوم جداسازی اقتصاد عاریتی از اقتصاد مقاومتی گفت و افزود: باید اقتصاد مقاومتی از اقتصاد عاریتی و گداصفتی جدا شود؛ بدون شک از لحاظ مولفه های موجود برای جهش اقتصادی کشور خاصی هستیم و به ندرت کشوری می توان یافت که مانند ایران مولفه های اقتصاد مقاومتی را داشته باشد.


وی با باین اینکه برای رونق اقتصاد مقاومتی باید به داشته های کشور نگاه کرد افزود: اقتصاد عاریتی، پیشرفت اقتصاد را با کمک سرمایه های برون مرزی می داند و باید سیاست خارجی را تغییر دهیم و با برخی مستکبرین سازش کنیم تا اقتصاد رونق پیدا کند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اقتصاد شکوفا در دنیا با اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد و از اقتصاد عاریتی جز وعده دادن به آینده و مسکن های مخرب هیچ کاری بر نمی آید.


وی گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی، اعتقاد دارد که سرمایه زیادی داریم و ظرفیت های داخلی را باید فعال کرد اما عاریتی می گوید اگر سرمایه خارجی نباشد کشور پیشرفت نمی کند و باید با سرمایه گدار خارجی سازش کرد.


نقدی با بیان اینکه موقعیت سرمایه گذاری باید فراهم شود، اظهار کرد: سرمایه جایی است که سود باشد؛ اگر تمامی سیاست های خارجی تغییر پیدا کند تازمانی که شرایط برای سرمایه گذاری فراهم نشود، نمی توان از دیگران توقع سرمایه گذاری در ایران را داشت.


وی عنوان کرد: در کشور باید قوانین ضد کار و تولید را درست کرد، استراتژی صنعتی داشت، بر بازار نظارت کامل انجام و سود عادلانه برای تولیدکنندگان تقسیم شود.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دغدغه علمی دارد، اظهار کرد: اقتصاد عاریتی خواستار واردات تکنولوژی به کشور است درحالی که غربی ها هر کجا، مانند صنعت نفت و خودرو، تکنولوژی خاصی به ایران داده اند، موجب مشکلات شده است.


وی یکی دیگر از سیاست های اقتصاد مقاومتی را تامین امنیت غذایی دانست و اعلام کرد: متاسفانه اقتصاد عاریتی به دنبال سیاست نکاشتن است و می گوید چون کمبود آب داریم نباید محصول بکاریم، در حالی که با حرکت جهادی، ملی و آبیاری بهینه می توان کمبود آب را جبران کرد.


نقدی دیگر سیاست های اقتصاد مقاومتی را مدیریت مصرف خواند که در مقابل آن اسراف و برنامه های اشرافی است و عنوان کرد: متاسفانه اقتصاد عاریتی اعتقادی به حمایت از صادرات ندارد و می گوید در ایران تکنولوؤی قابل رقابت در دنیا نداریم.


گفتنی است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از 2هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود./978/د101/ی

ارسال نظرات