۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۸۳۴۳۲

چند خبر کوتاه از اصفهان

خبرگزاری رسا ـ افتتاح مدرسه علمیه حجت الاسلام شهید سید نورالله طباطبایی نژاد، شروع عملیات عمرانی امامزاده ابراهیم اردستان و راه یابی طلبه اصفهانی به مسابقات کشوری ابتهال از عناوین اخبار کوتاه اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، محسن سیلانی، معاون امور مالی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، گفت: همزمان با شروع سال جدید تحصیلی حوزه علمیه اصفهان، مدرسه علمیه حجت الاسلام شهید سید نورالله طباطبایی نژاد افتتاح می شود.

 

 

وی در مورد نوع پذیرش طلاب در این مدرسه بیان داشت: طلاب فعلی این مدرسه غالباً از طلاب مدرسه قرآنی ثامن الحجج(ع) هستند که به این مکان منتقل شده اند و پذیرش طلاب با مدارج دانشگاهی نیز در این مدرسه صورت می پذیرد.

 

 

معاونت مالی اداری مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ظرفیت پذیرش این مدرسه علمیه در سال جاری ابراز داشت: زیربنای این مدرسه با 9100متر و دارابودن 79حجره، آماده پذیرش 300طلبه شب خواب می باشد که با احتساب طلابی که فقط از فضای آموزشی مدرسه در طول روز بهره می برند، ظرفیت مدرسه به 400 نفر نیز می رسد.

 

 

سیلانی در مورد امانات این مدرسه گفت: این مدرسه جدیدالتأسیس، دارای سوئیت مستقل برای اساتید، اتاق اینترنت، کتابخانه، سالن مطالعه، نمازخانه، سالن غذاخوری چندمنظوره است.

 

 

شروع عملیات عمرانی امامزاده ابراهیم اردستان

حجت الاسلام سید علی طباطبایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و شروع پروژه های عمرانی امامزاده یعقوب(ع) گفت: آیینه کاری داخل گنبد این امامزاده عظیم الشأن و اطراف آن اولین پروژه عمرانی این امامزاده واجب التعظیم است.



سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در ادامه افزود: این عملیات عمرانی در مساحتی به متراژ 300 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون ریال اجرا می شود که قرار است این پروژه تا پایان آذر ماه به اتمام برسد.



حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که کلیه این هزینه ها با کمک خیرین نیکوکار و همچنین همت هیأت امنای امامزاده صورت می گیرد، بیان کرد: تعمیرات پشت بام و ایزوگام این امامزاده بزرگوار نیز آغاز شده است که تا پایان شهریور ماه با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال به اتمام خواهد رسید.



سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان ادامه داد: آستان امامزادگان یعقوب و ابراهیم (ع) در فاصله 39 کیلومتری اردستان و واقع در روستایی بنام حسن آباد واقع شده است.

 

 

راه یابی طلبه اصفهانی به مسابقات کشوری ابتهال

محمد حاتمیان طلبه اصفهانی، قاریان ومبتهل برجسته حوزه علمیه اصفهان، به مسابقات کشوری ابتهال که توسط اداره اوقاف و امور خیریه می شود، راه پیدا کرد.

 

 

وی که در مسابقات اخیر قرآن کریم حوزه علمیه استان اصفهان در رشته قرائت حائز رتبه اول شد، در تاریخ 20 شهریور، مبتهلین برتر کشور در تهران به رقابت خواهد پرداخت.

 

 

عقلانیت راه مبارزه با استکبار

حجت‌الاسلام علی صغیرا ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع)  و دهه کرامت با بیان این که چهارده معصوم معدن رسالت هستند، گفت: ائمه معصومان چهارده نور مقدس‌اند که مقام آنها از همه انبیا و اولیا بیشتر است.

 

 

وی با اشاره به این که اسم مبارک امام هشتم(ع) علی بود؛ ولی رضا لقب گرفتند، افزود: بعضی مردم از امام جواد(ع) سؤال کردند که چرا لقب رضا گرفته‌اند؟ فرمود: چون مردم از ایشان راضی بودند.

 

 

حجت‌الاسلام صغیرا در پایان با بیان روایتی از امام رضا در رابطه با عقل و استفاده از آن گفت: در زمان حضرت، مأمون مناظره‌های زیادی برگزار کرد، ولی به فضل خدا امام هشتم(ع) در تمام این مناظره‌ها موفق بودند./939/پ203/ب4

ارسال نظرات