۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۸۶۸۷۴
عضو شورای مرکزی امت واحده تأکید کرد؛

ضرورت معرفی بهتر انقلاب اسلامی به جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی امت واحده با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) که بدنه استراتیژیک انقلاب را بدنه امت اسلامی عنوان می کند، گفت: انقلاب اسلامی هنوز به خوبی به جهان اسلام معرفی نشده است و سخنان غنی رهبر انقلاب باید بازخوانی شود.
ضرورت معرفی بهتر انقلاب اسلامی به جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا کمیلی، عضو شورای مرکزی امت واحده، پیش از ظهر امروز در دومین اردوی آموزشی جهان اسلام ویژه فعالان تشکلی حوزه جهان اسلام که در فرهنگ سرای زیارت برگزار شد، به تشریح فعالیت های امت واحده پرداخت و گفت: مجموعه امت واحده از دل یک خستگی بیرون آمد.

 

وی با اشاره به فعالیت های محدود گذشته این تشکل جهان اسلام، اظهار کرد: در ابتدا فعالیت های این تشکل مردم نهاد در حوزه بین الملل با قانون خاصی بود از جمله این که در برابر کشتار مردم بی گناه اقدام به صدور بیانیه، تجمع و تحصن می کردیم.

 

کمیلی افزود: اعتراض در برابر کشتار و پایمال کردن مردم مظلوم خوب است اما آیا از جوان انقلابی امام خمینی (ره) تنها همین کار ساخته است، بنابراین به شناسایی ظرفیت ها و آسیب ها پرداخته و با ارتباط گیری با فعالان فرهنگی کشورهای منطقه ظرفیت های مختلف را در عرصه های مختلف شناسایی کردیم.

 

عضو شورای مرکزی امت واحده با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) که بدنه استراتژیک انقلاب را بدنه امت اسلامی عنوان می کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی هنوز به خوبی به جهان اسلام معرفی نشده است و سخنان غنی رهبر انقلاب باید بازخوانی شود.

 

وی با اشاره به ضعف در صدور گفتمان اسلامی انقلاب اسلامی، گفت: کارها در عرصه فرهنگی و بین المللی به ارگان های دولتی سپرده شده است که آن ها نیز در این زمینه ضعیف عمل کرده اند، باید ظرفیت های مردمی در کشورهای مختلف را شناسایی و با تشکل های مردم نهاد ما با این ngo  ها تعامل برقرار کنند.

 

کمیلی با اشاره به تشکیل کاروان الی بیت المقدس، گفت: ngo ها در تهران تصمیم گرفتند تا اقدامی برای توجه جهانیان به قدس انجام دهند که کاروان الی بیت المقدس طراحی شد که هم زمان در لبنان، مصر، سوریه و اردن و نیز در جلو سفارت خانه های آمریکا و انگلیس در سایر کشورها تجمع کنند که برای هماهنگی در این مسؤولان هیچ گونه همکاری نداشته اما وقتی با کار انجام شده روبرو شدند خود به دنبال ما آمدند.

 

عضو شورای مرکزی امت واحده به دستاوردهای کاروان الی بیت المقدس اشاره و اظهار کرد: اعلام آماده باش رژیم صیهونیستی، رصد سایت کاروان الی بیت المقدس به وسیله اسرائیل، برگزاری هم زمان مراسم در کشورهای جهان، همکاری تشکل های مردمی در محاصره رژیم صیهونیستی و ضریب دهی به مسأله قدس از دستاوردها بود.

 

وی با بیان این که نباید نفرت و دوری ایجاد کنیم، گفت: در مجموعه امت واحده از دین کسی سؤال نمی شود و تنها توجه به حمایت از مظلوم است و اگر برخورد مناسب و مطابق با دین را داشته باشیم، در عرضه دین موفق خواهیم بود. ما مبانی دینی غنی مانند مناجات شعبانیه داریم که می توانیم به جهان اسلام عرضه داریم از جمله یکی از فعالان فرهنگی مسیحی، فرانسوی به برکت وجود امام رضا (ع) مسلمان شد.

 

کمیلی تولیدات فکری و رسانه ای گفتمان سازی را از جمله اقدامات مجموعه امت واحده عنوان و اظهار کرد: دهه جزوه فکری، سایت تخصصی اخوت، سرودهای مشترک ایرانی فلسطینی، نمایشگاه ها و پوسترهای گرافیکی از جمله این برنامه ها است.

 

عضو شورای مرکزی امت واحده با تأکید به وحدت اسلامی، گفت: فهم گفتمان وحدت در غربت قرار گرفته است و هنوز بدیهیات آن حل نشده است در حالی که باید هر کسی عقیده خود را داشته باشد اما در عمل با یکدیگر مدارا کنیم.

 

وی با اشاره به تجربه کشورهای مختلف در کمک های بشر دوستانه، گفت: متأسفانه همه حزب اللهی های ما نفتی است و در هر کاری به سراغ بودجه نفتی می رویم در حالی که در کشورهای مختلف با بهره گیری از ظرفیت های مردمی با سرعت به کارهای بشر دوستانه سامان می بخشند، ما نیز باید گفتمان سازی و اعتماد به مردم را داشته باشیم و از این تجربه بهره ببریم.

 

کمیلی با بیان این که انقلاب اسلامی با روحیه دولتی صادر نمی شود، گفت: جهان تشنه معرفت است و ظرفیت های گسترده در جهان اسلام وجود دارد، مشکل ما اخلاق معنوی است اگر به مبانی دین و اهل بیت (ع) تکیه کنیم خیلی از مسائل حل خواهد شد./1310/202/ب1

ارسال نظرات