۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۸۷۰۸۴
عضو شورای مرکزی امت واحده تأکید کرد؛

ضرورت ترویج انقلاب اسلامی برای تقویت بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی امت واحده با بیان این‌که برای تقویت بیداری اسلامی باید انقلاب اسلامی را در جهان ترویج دهیم، گفت:‌ ممکن است دشمن جریان بیداری اسلامی را به خاطر نقص هایی که داریم، منحرف کند اما بیداری اسلامی ریشه های عمیق دارد که دشمن قابلیت از بین بردن آن را ندارد.
انقلاب اسلامي گفتمان انقلاب اسلامي

علیرضا کمیلی، عضو شورای مرکزی امت واحده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص ارتباط تشکل های فرهنگی کشور با جهان اسلام، گفت: تعامل تشکل های فرهنگی کشور با تشکل های جهان اسلام ضعیف و در حد صفر است.

 

وی به علت ضعف تعاملی تشکل های فرهنگی با دیگر تشکل های جهان اسلام اشاره و اظهار کرد: یکی از علت های این تعامل ضعیف این است که ارگان های مختلف به این تشکل ها به عنوان بازو نگاه نمی کنند و یا آن ها را رقیب خود دانسته یا این که آن ها را بی تجربه می دانند و خود نیز کاری انجام نمی دهند.

 

کمیلی افزود: تشکل های مردمی ظرفیت بالایی است که انقلاب را نجات داد و باید این نگاه را در تشکل ها ایجاد شود.

 

عضو شورای مرکزی امت واحده با اشاره به ضعف ها در عرضه انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) به جهان اسلام، گفت: مشکل ما این است که انقلاب اسلامی به صورت سیاسی به مردم دنیا معرفی شده است و حتی خود ما نیز مبانی فکری انقلاب را به خوبی نمی شناسیم.

 

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «امام خمینی مکتب جدیدی آوردند.»، تصریح کرد: حتی در بین شیعه قرائت ناب از اسلام ارائه شد و به تئوری اسلام ناب امام خمینی(ره) معروف است که به درستی شناخته نشده است.

 

کمیلی با اشاره به لزوم تبیین مبانی فکری انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم دنیا از انقلاب اسلامی الگو می گیرند اما تفضییل آن را نمی دانند که چطور حکومت، مدیریت و مبارزه با استکبار را انجام دهند. وظیفه ما است تا در ارتباط با مردم و نخبگان جهان اسلام این ها را برای آن ها تبیین کنیم اما چون این ارتباط ها منحصر به ارتباط های دولتی و رسمی شده است و خلأهایی را در این زمینه داریم.

 

عضو شورای مرکزی امت واحده با اشاره به بیداری اسلامی گفت: ممکن است دشمن جریان بیداری اسلامی را به خاطر نقص هایی که داریم، منحرف کند اما بیداری اسلامی ریشه های عمیق دارد که دشمن قابلیت از بین بردن آن را ندارد بلکه به جای این که امسال پیروز شویم این پیروزی چند سال به تأخیر می افتد.

 

وی به وظیفه نخبگان و فعالان فرهنگی در تقویت بیداری اسلامی اشاره و اظهار کرد: باید نخبگان جهان اسلام را بشناسیم با آن ها ارتباط بگیریم و انقلاب اسلامی را که برای مردم جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان جذابیت دارد، عرضه کنیم.

 

کمیلی در خصوص راهکارهای تقویت تشکل های مردمی برای ارتباط با جهان اسلام، گفت: توانمندسازی تشکل های مردمی، آشنایی با جهان اسلام و یادگیری زبان از جمله راه های تقویت تشکل های مردمی برای ارتباط با جهان اسلام است./1310/302/ب1

ارسال نظرات