۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۸۴۶۰
اسقف اعظم قدس:

ما در مصاف با متعرضان به مقدسات ملتی واحد هستیم

خبرگزاری رسا ـ اسقف اعظم مسیحیان قدس امروز چهارشنبه به عیادت مجروحان درگیری‎های مسجد مبارک الاقصی در بیمارستان‎های شهر بیت المقدس رفت و برای آنان آرزوی شفای عاجل و بازگشت به آغوش خانواده‎هایشان کرد.
اسقف اعظم قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عطا الله حنا اسقف اعظم مسیحیان قدس پس از این ملاقات در جمع خبرنگاران گفت: ما تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی و نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در آن را محکوم می کنیم.

 

وی تاکید کرد: این تجاوزات حکایتگر یک نقشه از پیش طراحی شده است، با توجه به این مساله همگان باید برای پاسداری از این مکان مقدس و حراست از مقدسات و نهادها و فلسطینیان ساکن شهر بیت المقدس دست به تحرکات گسترده بزنند.  

 

وی ادامه داد: کلیساهای شهر بیت المقدس نسبت به این تجاوزات که احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده است، به شدت نگران هستند. 

 

وی خاطرنشان ساخت: تمامی فرزندان ملت فلسطین اعم از فلسطینیان و مسیحیان همین احساس را دارند، این تجاوزات که در چارچوب سیاست های تجاوزگرانه و توسعه طلبانه و اشغالگرانه رژیم غاصب صهیونیستی در شهر قدس صورت می گیرد، ایجاب می کند که بیش از پیش به شهر بیت المقدس پایبند باشیم و پایداری خود را تقویت بخشیم و با تمام توان به مقابله با جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس برخیزیم.


 
وی یادآور شد: مسیحیان قدس بر حمایت خود از مبارزات فلسطینیان ساکن این شهر و تلاش آنان در راستای حراست از مسجد الاقصی تاکید می ورزند.

 

این شخصیت مسیحی تصریح کرد: مسیحیان فلسطینی بخشی از ملت فلسطین است، آنان درد و رنج و دغدغه مشترکی دارند، ملت ما نیز همانند دیگر فلسطینیان چشم به آزادی دوخته ایم.

 

وی تاکید کرد: مساله مسجد الاقصی دغدغه ما نیز است، همان طوری که تعرض به مقدسات مسیحی دغدغه همه ملت فلسطین به شمار می رود.

 

وی به تمامی پاسداران و خادمان و نگهبانان مسجد مبارک الاقصی درود و سلام نثار کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات