۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۸۸۵۵۰
کارشناس سینما:

نجات روح بشری، وظیفه روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده سینما با تاکید بر جایگاه بسیار مهم روحانیت در جامعه، گفت: روحانیت می‌تواند روح جمعی یک ملت را تحت تاثیر معنویت قرار دهد.
ناصر هاشم زاده روحانيت و سينما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر هاشم‌زاده، نویسنده و کارشناس سینما غروب چهار‌شنبه 25 شهریور در نشست روحانیت و سینما که در مرکز حوزه هنری برگزار شد، گفت: روحانیت به عنوان عضو فعال در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند سینما را هدایت و رهبری کند.

 



وی افزود: روحانیت در قاب سینما قبل از انقلاب به‌عنوان چهره‌ای دعا نویس و بسیار معمولی معرفی می‌شد اما پس از انقلاب اسلامی جایگاه روحانیان می‌توان گفت تا حد قابل قبولی به‌عنوان یک مصلح اجتماعی تغییر وضعیت داد.

 



نویسنده سینما با اشاره به اقتضاعات امروز سینمای کشور، تاکید: نیاز ما این است که روحانیت را درست معرفی کنیم و باید سینما در این راه به این موضوع مهم پرداختی درست و منطقی داشته باشد.

 



هاشم‌زاده با تحلیل برخی از آثار سینمایی، اظهار داشت: برخی از این تولیدات در حق روحانیت جفا کرده است و یا روحانیت را اغراق شده توصیف کرده است.

 



کارشناس سینما با بیان مطلبی در خصوص جایگاه روحانیت، بیان داشت: ذات روحانیت بر این اساس استوار است که وی حافظ فضیلت‌هاست و وقتی ما به این ساحت نزدیک می‌شویم و می‌خواهیم این چهره را در قاب سینما نشان دهیم، برای مخاطبان توقع ایجاد می‌شود.

 



وی ادامه داد: این‌که یک روحانی دارای محاسن وجودی است امری طبیعی می‌باشد، اما باید تمرکز آثار سینمایی ما بر این موضوع باشد که ابعاد مختلف زندگی یک روحانی را به تصویر بکشد.

 



هاشم‌زاده با انتقاد از برخی فیلم‌های سینمایی، تصریح کرد: متاسفانه برخی از آثار تولید شده به صرف استفاده از دو نمای مذهبی و یا نشان دادن مسجد دینی قلمداد می‌شوند، در حالی‌که باید این فیلم‌ها دارای یک بن مایه کامل مذهبی باشند.

 



نویسنده سینما در پایان با بیان مطلبی در خصوص ضرورت هوشیاری روحانیت، بیان داشت: باید روحانی بسیار هوشمندانه فضای سینمایی را رصد کند و حتی توهین‌هایی که به جایگاه‌های روحانیت می‌شود را با درایت و جواب منطقی پاسخ دهد./856/202/ب1

ارسال نظرات