۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۹۱۶۰۰
امام جمعه محمودآباد:

رژیم آل سعود خادم کاخ سفید و تل آویو است/ حادثه منا بی‌کفایتی آل سعود را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که رژیم آل سعود خادم کاخ سفید و تل آویو است نه خادم الحرمین، بیان داشت: این لقب برای رژیمی که همانند صهیونیست ها مشغول کشتار هزاران انسان بی گناه است به هیچ عنوان شایسته سعودی ها نیست.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان، حوادث مکه را نشانه بی‌کفایتی رژیم آل سعود دانست و گفت: حادثه تلخ و مرگبار در روز عید قربان در منا یکی از کم‌نظیر‌ترین حوادث تلخ دنیا بود که در سایه عدم کفایت آل سعود روی داد و مسؤول مستقیم این حادثه سعوی‌ها هستند.

 

وی افزود: این اتفاقات بی‌تردید نفرین مردم مظلوم یمن و عراق است که دامن سعوی‌ها را گرفته است و مسلمانان جهان باید با برنامه‌ریزی دقیق و انسجام کامل مدیریت حرمین شریفین را از وهابیون یهودی‌ صفت برای همیشه بگیرند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این‌که رژیم آل سعود به جای فرافکنی و سرباز زدن از وظایف قانونی خود باید پاسخگوی این جنایات باشد، تصریح کرد: سقوط جرثقیل، کشته شدن حجاج در منا، آتش‌سوزی یکی از هتل‌ها و حوادثی که در حج امسال اتفاق افتاد برای آل‌سعود ننگ است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران حج امسال را حج خونین عنوان کرد و با بیان این که هزاران نفر به ‌دلیل بی‌کفایتی آل‌سعود در حج امسال کشته و زخمی شدند، گفت: در حالی که قلوب امت اسلامی داغدار این فاجعه عظیم انسانی است، متأسفانه رژیم خبیث آل سعود این فاجعه انسانی را قضا و قدر تعبیر می‌کند.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به جنایات عربستان در یمن، تصریح کرد: آل‌سعود که همان آل‌یهود هستند، نیروهای مزدور خود را برای جنگ به یمن اعزام کردند و چند دانش‌آموز و دانشجوی بی‌تجربه را برای خادمی حرمین شریفین گماردند که نتیجه‌اش فاجعه روز گذشته منا بود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که رژیم آل سعود تنها در پی تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، خاطرنشان کرد:  دستان آل سعود امروز در کنار آمریکا و صهیونیست‌ها به خون پاک هزاران انسان بی گناه آغشته است.

 

وی با بیان این‌که حرمین شریفین اختصاص به کشور خاصی ندارد، اذعان کرد: سران عربستان چشمان خود را باز کنند و از جنایاتی که در حج امسال اتفاق افتاده درس بگیرند تا در سال‌های آینده شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

 

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که رژیم آل سعود خادم کاخ سفید و تل آویو است نه خادم الحرمین، بیان داشت: این لقب برای رژیمی که همانند صهیونیست ها مشغول کشتار هزاران انسان بی گناه است به هیچ عنوان شایسته سعودی‌ها نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرآیند رسیدگی به برجام اشاره کرد و بیان داشت: اکنون که به مرحله بررسی متن برجام رسیده‌ایم تا تصمیم تاریخی مبنی بر پذیرش و یا عدم پذیرش مشروط برجام گرفته شود، باید شیطنت‌های طرف‌های مقابل مذاکره به‌خصوص آمریکا را در نظر بگیریم.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که شیطان بزرگ در این موضوع استراتژی چهار پایه‌ای را مدنظر دارند، اظهار کرد: نخستین پایه استراتژی مدنظر آمریکا تحریک و تقویت جریان‌های تروریستی همچون داعش و گروه‌های تکفیری و همچنین تشدید اختلافات قومی و مذهبی برای  ایجاد زمینه تجزیه کشورهای اسلامی است.

 

وی دومین استراتژی پیش رو را تلاش برای نفوذ راهبردی در ایران دانست و افزود: انتظار از جریان‌ها و اشخاص منفعل، مرتجع و هم‌سو با غرب برای زمینه‌سازی نفوذ در داخل کشور از برنامه‌های مهم این استراتژی است که باید همگان در این راستا هوشیار باشند.

 

خطیب‌جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: تعریف و ترسیم یک مدل عمومی برای ایران در منطقه سومین راهبرد آمریکا در مقابل ایران است تا بگویند ایران مسأله ‌ساز برای غربی‌ها به راه‌حل تبدیل شده است که رهبر معظم انقلاب این موضوع را با هوشمندی رصد کرده و هشدار‌های لازم را بیان فرمودند.

 

حجت الاسلام موسوی آخرین استراتژی دشمنان نظام را صبر در مقابل ایران عنوان کرد و گفت: در این استراتژی پرهیز از عجله و شتاب با شیب ملایم متأثر از برجام مدنظر قرار گرفته است که با رهنمود رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر برجای نماندن اسرائیل تا 25 سال آینده این نقشه را نیز نقش برآب کرد.

 

وی اذعان داشت: همه این توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان نظام با هدایت‌های عالمانه رهبری و همدلی دولت و ملت خنثی شده و انقلاب از این گردنه تاریخی نیز با سربلندی عبور می‌کند.

 

خطیب‌جمعه محمودآباد در ادامه خطبه‌ها با یادآوری رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس تصریح کرد: استقلال‌طلبی و عزت و سربلندی امروز و فردای ما از حماسه ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس سرچشمه می‌گیرد./950/202/ب2

ارسال نظرات