۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۹۳۶۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

احترام و محبت متقابل دو اصل مهم سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ترویج سبک زندگی و خانواده اسلامی گفت: احترام و محبت دو اصل مهم برای داشتن زندگی خوب است اگر این دو اصل به صورت دوطرفه در بین تک تک اعضای خانواده رعایت شود زندگی اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام امرالله گيوي نهاوندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوندی، استاد برجسته حوزه و دانشگاه بعد از ظهر امروز در نشست سبک زندگی اسلامی در مسجد جامع گرمسار اظهار داشت: خداوند انسان‌ها را برای دو اصول مهم بندگی و زندگی آفریده است تا آدمی در زندگی دنیوی این دو اصل را به نیکی عملی کند اما عدم اگاهی سبب شده در عصر امروز بشر در هر دوی آنها کوتاهی کند.

 

رییس سابق دانشگاه علوم قرآنی کشور ‌با بیان اینکه هر خانواده از سه عنصر پدر‌، مادر‌ و فرزند تشکیل می‌شود افزود:برای داشتن یک زندگی خوب باید 2 اصل مهم محبت و احترام دو جانبه در بین پدر و مادر‌، فرزندان و والدین و متقابل آن والدین و فرزندان رعایت شود .

 

حجت‌الاسلام گیوی نهاوندی با بیان اینکه در اسلام اولین کسی که سلام کند ثواب بیشتری نصیب وی خواهد شد؛ تصریح کرد: زمانی احترام در خانواده حاکم است که مرد خانواده برای سلام کردن به همسر به صرف مردانگی تعلل نکند و همه در سلام کردن از یکدیگر سبقت بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام در سلام کردن نیز اصولی دارد و نباید با تندی و صدای بلند سلام کرد بلکه باید هنگام سلام مهربانی و آرامش را پیشه کنیم؛ اضافه کرد: دومین اصل در یک خانواده موفق محبت دو جانبه در بین اعضای خانواده است؛خصوصا فرزاندان که به محبت پدرانه و مادرانه احتیاج مبرم دارند.

 

کارشناس ترویج سبک زندگی و خانواده اسلامی با صراحت بیان کرد: 99درصد دخترانی که از خانه امن خود فرار کرده اند به علت کمبود محبت از خانه به بیرون کشیده شده و محیط خانواده را برای خود جهنم تلقی می نمایند و بسیاری هم که از خانه فرار نکرده اند دست به خودکشی می‌زنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: فرزندان به آغوش گرم و نوازش پر‌محبت پدر و مادران خود نیاز دارند و اگر این محبت را از خانواده دریافت نکنند شیاطینی که بر سر میدان‌ها در کمین هستند محبت‌های دروغین خود را نثار فرزندان شما می‌کنند./977/203/ب2

ارسال نظرات