۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۹۳۷۱۴
آیت الله مهدوی:

هیچ چیز نباید طلبه را از درس خواندن باز بدارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی حکمت الهی را مقدم بر قدرتش دانست و گفت: دعاها و توسلات بسیار موثر است، اما انتظار نابودی یکباره آل سعود را نداشته باشیم، خداوند به ظالمان در ظلم کردن مهلت می دهد، در دعا کردن مکان و زمان مهم است، به حداقل ها اکتفا نکنیم، گاهی مصلحت در تاخیر است، گاهی دیگران را به زیارت بفرستیم و از آن ها التماس دعا داشته باشیم.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي آيت الله مهدوي، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه اصفهان، گفت: آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری وقتی که به قم آمده بودند تا حوزه علمیه قم را تجدید و احیاء کنند، چند ماهی از نظر مالی در مضیقه بودند و نمی توانستند پول مهرهای نانی را که به افراد داده بودند به نانوایی ها پرداخت کنند.

وی ادامه داد: حاج شیخ از بزرگانی نظیر آیت الله قزوینی برای به رونق انداختن حوزه قم دعوت کرده بودند، به ذهنشان رسید برای حل این مشکل از عده ای از فضلای حوزه قم و از جمله آقای قزوینی تقاضا کنند تا به مسجد مقدس جمکران بروند و به آقا امام زمان(عج) متوسل شوند تا این مشکل مالی برطرف شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: بعد از 3یا 4 شب توسل در مسجد آقای قزوینی خواب صاحب الزمان(عج) را دیدند که فرمودند" بروید به حاج شیخ بگویید نگران نباشد و به درس و بحث خود ادامه دهد، مشکل مالی مرتفع می شود" و مشکل مالی حاج شیخ برای همیشه حل شد.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: معمولاً مشکلات به زودی حل نمی شوند، فکر نکنیم تا توسل کنیم همان موقع مشکل برطرف می شود، اگر این گونه باشد که نظم جهان به هم می خورد، گاهی مصلحت در تاخیر است، حکمت الهی مقدم بر قدرت خداوند است، خداوند در ظلم کردن به ظالم مهلت می دهد.

وی ابراز داشت: انتظار نداشته باشیم وقتی برای نابودی آل سعود دعا می کنیم خداوند یک شبه آن ها را نابودکند، نفرین ها و دعاها بسیار اثر دارد اما باید صبر داشته باشیم، خداوند جواب آن زن حامله را که ماموران فرعون او را کتک می زدند تا سنگ بیاورد، 40 سال بعد با غرق شدن فرعون در نیل داد، اجازه بدهیم خداوند متعال حکمتش را جاری کند.

نماینده مجلس خبرگان توضیح داد: نکته مهم در این داستان تاکید ولی عصر(عج) بر درس خواندن روحانیان است، مقام معظم رهبری هم اجازه نمی دهند طلاب تا پایه 10 درس خواندن را رها کنند و به کارهای اجرایی و وقت گیر بپردازند، حتی زیارت ائمه هم اگر موجب ضعف در درس ها شود، برای طلاب مجاز نیست.

بهترین توسلات مقدم داشتن نماز اول وقت بر بقیه امور است

آیت الله مهدوی بیان داشت: این که حاج شیخ از عده ای تقاضا کرد تا به جای او متوسل شوند و التماس دعا داشت هم درسی دیگر است که گاهی باید افراد دیگر را واسطه کنیم، در قدیم مرسوم بود که به یک نفر پول می دادند که به حج یا کربلا برود و به او می گفتند که در آن جا دعایی هم برای ما بکن و دعا مستجاب هم می شد، اما امروزه متاسفانه فقط خودمان می خواهیم بارها به زیارت برویم.

وی گفت: به موسی(ع) خطاب شد که با زبانی که گناه نکرده باشد دعایی کن و مرا صدا بزن، موسی(ع) فرمود زبان که بدون گناه نیست، خطاب آمد که از دیگران بخواه تا برای تو دعا کنند، همه اش خودمان به مکه و کربلا نرویم، کسانی را که تا حالا نرفته اند را بفرستیم و التماس دعا از آن ها داشته باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مکان و زمان در توسلات مهم است، بهترین مکان ها مساجد، قبور ائمه(ع) و امامزادگان و نزدیک قبور شهدا و علمای اسلام است، سید الایام برای دعا هم شب و روز جمعه است که بهترین ایام برای دعا کردن است، در دعا کردن نباید به حداقل ها اکتفا کنیم.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: مرحوم پدرم از آیت الله حاج آقا رحیم ارباب نقل کردند که به شخصی گفت" بهترین توسلات نماز اول وقت خواندن است" ، بسیاری از شما نماز اول وقت می خوانید اما مقدم داشتن نماز بر سایر امور و کارهاست که مهم است، چطور اگر بلیط هواپیما داشته باشید حرف زدن با فردی را قطع می کنید و می روید، باید در نماز هم این گونه باشید، در خواندن نماز کارهای شخصی را عاقلانه رها کنید. /869/پ202/ج

ارسال نظرات