۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۹۳۹۸۹
امام جمعه موقت کاشان:

دوران عربده کشی آمریکا به پایان رسیده است/ تاریخ مملو از غفلت های خواص است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز ، روز برد سه بر دو نیست، امروز روزی است که بعد از 30 سال در یک کُشتی نفس گیر با آمریکا، بینی دشمنی را که بر روی تشک افتاده است و در آستانه ضربه فنی شدن است را به خاک بمالیم.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با تأکید بر این ه آمریکای امروز با آمریکای دهه شصت قابل مقایسه نیست گفت: امروز دوران قدرت نمایی آمریکا در زمان ریگان و بوش پدر و پسر که هواپیمای مسافربری ایران را در هوا منهدم کردند و به فرمانده ناو وینست جایزه و هدیه دادند گذشته است.  

 

وی افزود: امروز  دهه شصت و دوران عربده کشی آمریکا گذشته و امروز دورانی است که چشم آمریکا کور، گوش آمریکا کر و پایش شکسته است و در حالی که از نفس افتاده است و نفس های آخر را می کشد باید او را با تمام قدرت ضربه فنی کنیم.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: در دورانی که دندان آمریکا شکسته و پایش فلج و چشمانش کور است و گوش هایش‌کر شده است وقت بردن سه بر دو نیست، بلکه امروز که آمریکا نفس های آخر را می کشد با قدرت  او را ضربه فنی کنیم.     

 

وی افزود: امروز به برکت عزت این ملت  وضعیت بر عکس گذشته شده است و  اگر آمریکا  تا دیروز به عراق و افغانستان حمله می کرد و روسیه و دیگران تماشاچی بودند اما امروز به برکت ملت قهرمان و شجاع ایران اسلامی و سردار سلیمانی و افتخاری که حزب الله لبنان در منطقه آفرید وضعیت به گونه ای شده است که هواپیماهای روسیه  برای شناسایی عمدا وارد فضای ترکیه می شوند و ترکیه عضو ناتو، جرأت هیچ عکس العملی را ندارد.

 

امام جمعه موقت کاشان یادآورشد: امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه در وضعیتی قرار گرفته است که ناوهای آمریکایی با ورود به منطقه با اخطار نیروی دریایی قدرتمند سپاه بلافاصله منطقه را ترک می کند.

 

مسؤولین از خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرد عبور نکنند

حجت الاسلام احتشام در ادامه بر حفظ هوشیاری مردم و مسؤولین در رابطه با برجام تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، دولت خدمتگزار و رییس جمهور محترم بنا نداشته باشند از خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده است عبور کنند.

 

به گفته وی، تاریخ پر از غفلت های خواصی که باعث شدند تا  بزرگان نتوانند آنگونه که باید شاید تصمیم بگیرند، لذا اگر تاریخ را مرورکنید متوجه می شوید امام راحل نیز می گوید من از اول با نخست وزیری بازرگان و قائم مقامی رهبری مخالف بودم و به بنی صدر رای ندادم.

 

امام جمعه موقت شهرستان کاشان تأکید کرد: باید مراقب باشید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را که با سوز دل بیان می‌کند و تأکید بر این دارد که من از اول به این مذاکرات خوشبین نیستم را خدای ناکرده نادیده نگیریم.

 

حجت الاسلام احتشام در ادامه با طرح این سؤال از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اگر امام خمینی(ره) امروز در بین ما بود برای کاری که شما قرار است یکشنبه هفته آینده در مورد برجام انجام دهید چه رهنمود و رهنمونی داشت گفت: امام در پیام دوم فروردین ماه سال 68 خود به مهاجرین جنگ تحمیلی دو ماه قبل از عروج ملکوتی و رحلت خدایی و الهی خود گفت، اگر مصالح اقتصادی و مادی لحظه ای مسؤولین را از وظیفه ای که دارند منصرف کند خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.

 

عده ای واژه مستضعف را سال ها است از ادبیات سیاسی کشور حذف کرده اند

امام جمعه موقت کاشان فشار ناشی از گرانی و کمبود ها به ویژه برای مستضعفین جامعه را یاد آورشد و گفت: عده ای واژه مستضعف را سال ها است که از ادبیات سیاسی کشور حذف کرده اند.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: چه کسی است که نداند مردم در سختی هستند و گرانی و کمبود به مستضعفین فشار آورده است،  اما هیچ کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دولت های غربی و پایه ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع با آمریکا و شوروی،  فشار و سختی و شهادت گرسنگی را به دنبال دارد .

 

وی افزود: ملت قهرمان ایران این راه  را خودش انتخاب کرده و برای آن  نیز هزینه خواهد داد و بر این امر هم افتخار می کنند.

 

حجت الاسلام احتشام تأکید رد: مسوؤلان رده  بالای جمهوری  اسلامی ایران از هیچ کس و هیچ چیز جزء خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشا و سرمایه داری غرب نکشند.

 

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی هنوز در ابتدای راه مبارزه جهانی بر علیه استکبارجهانی است یاد آورشد: مسؤولان نظام و مردم ایران باید بدانند تا غرب و شرق به خیال خام خود، هویت اسلامی را از ما نگیرند، آرام نخواهند نشست.

 

شایان ذکر است در پایان نماز جمعه امروز شهرستان کاشان پیکر مطهر سه نفر شهدای حرم بر دوش نمازگزاران جمعه کاشان از مصلی بقیه الله الاعظم کاشان تشیع و در گلستان شهدای درالسلام کاشان به خاک سپرده شد./1307/پ201/ج

ارسال نظرات