۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۶۹۷
پوتین:

آمریکا حاضر به همکاری اطلاعاتی در جنگ با داعش نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری روسیه با ابراز انتقادهای خود نسبت به عملکرد ائتلاف آمریکایی ضدداعش، گفت: با برنامه ریزی گسترده و تمرکز نیرو، انتقال تسلیحات، عملیات تجسسی و همکاری ائتلاف اطلاعاتی ضد تروریستی روسیه و سه کشور ایران، عراق و سوریه، مبارزه جدی با داعش را آغاز کردیم و به نتایج بسیار خوبی رسیدیم.
پوتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه یک» که امروز (دوشنبه) به صورت کامل پخش شد، افزود: ائتلاف آمریکایی، اطلاعات خود را درباره تروریست ها بویژه داعش در اختیار مسکو قرار نمی دهد و همزمان ادعا می کند جنگنده های روسی مواضع گروه های میانه رو را هدف قرار می دهند.


وی ادامه داد: شرکای ما از روسیه انتقاد می کنند که اهداف معارضان سوری غیر تروریست هدف گیری می شود، در حالیکه با وجود درخواست ما برای ارائه اطلاعات از سوی کسانی که از یک سال پیش در سوریه حضور غیرقانونی دارند، بی جواب مانده است.


رییس جمهوری روسیه با رد انتقادهای غرب از همکاری نیروی هوایی این کشور با سوریه در سرکوب تروریست ها، گفت: ائتلاف آمریکایی با علت نامشخص، اعلام کرده حاضر به همکاری در سطح ارائه اطلاعات علیه تروریست ها نیست و اکنون اگر آنان مدعی هستند که بهتر از ما می دانند چگونه می توان با تروریست ها مقابله کنند، اطلاعات خود را ارائه دهند.


وی افزود: با وجود همه این مخالفت ها، تماس ها برای انجام هماهنگی های بیشتر در مبارزه با تروریست ها بین روسیه و ائتلاف آمریکایی در حال انجام است.


پوتین درباره موفقیت های ارتش سوریه در عملیات زمینی همزمان با بمباران های روسیه گفت: اطلاعات را در این زمینه از فرماندهان سوری بگیرید و روسیه در چنین اقداماتی شرکت نمی کند و تعهداتی هم در این زمینه متقبل نشده است.


وی افزود: از نخستین ساعات آغاز عملیات ضد تروریستی در سوریه، تاکید کردم که اقدامات نظامی فعال ما در این کشور زمانی محدود می شود که ارتش سوریه تهاجمی شود و هدف اصلی ما، فقط ثبات بخشیدن به حکومت قانونی این کشور و ایجاد زمینه برای جست وجوی راه حل های سیاسی و پایان بحران این کشور است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات