۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۹۴۹۰۷
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در گفت‌وگو با رسا:

سازمان کنفراس اسلامی برای مدیریت مناسک حج فکری کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: حوادث متعددی که منجر به فوت هزاران حجاج خانه خدا شده، دلیل بر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی آل‌سعود در برگزاری مراسم حج، بود؛ بنابراین جهان اسلام و به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی باید برای مدیریت این میراث فرهنگی 1400 ساله فکری کند.
حجت الاسلام والمسلمين تقوي
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره وضعیت مدیریت حج امسال از سوی آل‌سعود، اظهار داشت: حوادث متعددی که منجر به فوت حجاج خانه خدا شده است، دلیل بر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی آل‌سعود در برگزاری مراسم حج است؛ این‌ها نشان دادند نمی‌توانند حج را مدیریت کنند؛ بنابراین، جهان اسلام و به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی باید برای مدیریت این میراث فرهنگی 1400 ساله جهان اسلام فکری کند.
 
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که حج یک میراث فرهنگی تاریخی جهان اسلام است که اداره آن از توان رژیم و نظامی مانند رژیم آل‌سعود خارج است، گفت: پیشنهاد ما این است که شورایی به انتخاب کشورهای اسلامی تشکیل شود تا برای برگزاری مراسم حج برنامه ریزی کند و مدیریت حج را به دست گیرد.
 
وی درباره بدرفتاری ماموران سعودی یادآور شد: طبیعی است که ماموران سعودی با تفکر تکفیری خود که غیر خودشان را مسلمان نمی‌دانند، به درمان مسلمانان مجروح فاجعه منا نپردازند و آنها را نجات ندهند و عمق فاجعه تا این جا پیش برود که همه حجاج را چه مصدوم و چه فوت شده، جمع آوری کنند و بدون رسیدگی به مصدومان همه را در کانتینر بریزند و چند روز بعد جنازه‌ها را خالی کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به ضرورت اداره جمعی حج از سوی نمایندگان کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید برای این مساله تصمیم بگیرند و هم ابعاد این حادثه را مشخص کنند و هم عربستان را وادار به عذرخواهی از خانواده‌هایی کنند که سرپرست و عزیزان‌شان را از دست داده اند.
 
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر این‌که مسلمانان به شدت از این فاجعه ناراضی هستند، ابراز داشت: آل‌سعود بی‌کفایت است و شایستگی آن را ندارد که امر حجاج ضیوف الرحمان را بر عهده بگیرد و حج را اداره کند./805/ت302/ف
ارسال نظرات