۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۹۵۰۲۲
امام جمعه همدان:

برای رسیدن به دانش و معرفت باید خود را برای خدا خالص کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان در همایش مبلغان عاشورایی گفت: برای رسیدن به دانش و معرفت باید خود را برای خدا خالص کنیم، چنانجه در حدیث آمده هر کس 40 روز خود را برای خدا خالص کند خداوند چشمه های معرفت و حکمت را از قلبش به زبانش جاری می‌کند.
آيت‌الله طه‌محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی‌فقیه و  امام جمعه همدان امروز در همایش مبلغان عاشورایی در مسجد حوزه علمیه آخوند(ره) گفت:علم و معرفت در اعماق آسمانها و زمین نیست که آن را بیابیم بلکه همه معارف در وجود خود ماست.

 

وی با اشاره به اینکه در احادیث آمده اگر خود را شبیه اولیای الهی بدانید علم از درونتان فوران می‌کند بیان داشت:برای رسیدن به دانش و معرفت باید خود را برای خدا خالص کنیم چنانجه در حدیث آمده هر کس 40 روز خود را برای خدا خالص کند خداوند چشمه ها معرفت و حکمت را از قلبش به زبانش جاری می‌کند.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه اکثر صاحبان مشاغل به دلیل پیچ و خم های مادی ،به ارزش معنوی کار خود توجه نمی کنند لذا نمی توانند عاشقانه کارشان را انجام دهند و شغلشان هیچ قداستی ندارد.


وی افزود:برای اینکه طلاب ما از این آفت مصون بمانند باید با خود تجزیه تحلیل کنند که چه کسی هستند و از طلبگی چه می خواهند و خروجی کارشان چه خواهد شد.


آیت الله محمدی با بیان اینکه طلاب ممکن است دچار مشکلات و سختی های فراوانی باشند، بیان داشت:تهاجم دشمنان از یک سو ،وساوس شیطان از یک سو و زخم زبان دوستان نیز از سوی دیگر ممکن است کار ما را سخت کند اما اگر عاشقانه وارد این راه شده باشیم نباید چیزی مانع ما شود.


وی به پاداش بی حساب کسانی اشاره کرد که عهده دار تعلیم و تربیت دیگرانند و تصریح کرد:در احادیث وارد است که اگرکسی زمینه هدایت کسی را فراهم آورد افضل است از آنچه خورشید بر آن می تابد.


وی به سخن بوعلی سینا مبنی بر اینکه معرفت خدا چیزی نیست که به هر کسی بدهند اظهار داشت:طلاب گرانقدر در تحمل سختی ها باید بردبار باشند و قدر نعمات و موقعیت خود را دانسته و کفران نعمت نکنند.


آیت الله طه‌محمدی به مقام و منزلت بالای علما در روز قیامت اشاره کرد و افزود:حضرت زهرا (س) فضیلت یاد دادن مسائل شرعی به دیگران را افضل از این دانسته اند که از زمین تا عرش ،به ایشان لؤلؤ و جواهرات بدهند.

وی در پایان به طلاب توصیه کرد: باید در همه چیز برای مردم الگو باشیم و سعی کنیم سر سوزنی خطا نکنیم چرا که ائمه بزرگوار از ما خواسته اند زینت ایشان باشیم نه مایه خجالت و با رفتارخود موجب عزت و سربلندی اسلام و ائمه(ع) شویم./866/202/ب2

ارسال نظرات