۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۹۵۲۲۷

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ کمتر از ۱۱ روز تا برپایی نمایشگاه قرآن، تشییع اولین شهید مدافع حرم قزوینی و تاکید نماینده ولی فقیه در تیپ 82 سپاه قزوین بر اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، ‌پیکر مطهر این شهید بسیجی که در دفاع از حرم مطهر عقیله بنی‌ هاشم، به درجه رفیع شهادت رسید، راس ساعت 10 و نیم صبح 5 شنبه 23 مهر ماه در میدان مینودر، مورد استقبال مردم قزوین قرار خواهد گرفت، سپس جهت تشییع و تدفین به زادگاهش، شهرک شهید مدرس، از توابع شهرستان بویین‌زهرا، منتقل خواهد شد.

 

شهید رسول پورمراد، 26 اسفند ماه سال 67 در تاکستان متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع مهندسی برق سپری کرد و 20 مهر ماه سال جاری به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

وی در آخرین دیداری که با همرزمانش داشته است از آنها خواسته تا بر روی سنگ مزارش بنویسند: «یا حسین(ع)»

 

احتمال برگزاری نمایشگاه قرآن در اواخر آبان یا آذرماه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، سال گذشته دوازدهمین نمایشگاه قران کریم استان قزوین برگزار نشد و مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در همان سال از برپایی این نمایشگاه در اردیبهشت‌ماه سال 94 خبر دادند.

 

مدتی بعد از اعلام این خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه هماهنگی نمایشگاه قرآن استان قزوین از برپایی این نمایشگاه در آبان ماه امسال خبر داد و حال نیز تا آبان ماه چیزی کمتر از یک هفته باقی مانده است.

 

از سوی دیگر بر طبق جدول عنوان شده از سوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین، تاریخ‌های 4 تا 8 آبان ماه سالن‌های این نمایشگاه برای برپایی دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن استان قزوین رزرو شده است.

 

هیچ کس از برپایی این نمایشگاه در قزوین مطلع نیست

تمام این مسائل زمانی پیچیده‌تر می‌شود که در فاصله کمتر از 11 روز تاریخ اعلام شده در تقویم نمایشگاه‌های قرآن هیچ کس از برپایی این نمایشگاه در قزوین مطلع نیست و همه آن را به زمان دیگری موکول می‌کنند.

 

سلیمانی، مسئول انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان قزوین و دبیر هر ساله این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری جلسه هماهنگی این نمایشگاه در هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه به احتمال زیاد در آذرماه و یا در بهترین شرایط در اواخر آبان برگزار می شود.

 

از سوی دیگر مسئولین شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین تاریخ قطعی اجاره سالن را در همین تاریخ 4 آبان می‌دانند و حتی از تغییر و یا کنسل شدن زمان برگزاری نمایشگاه‌ قرآن نیز اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

 

از طرفی با نگاهی ساده به تقویم نمایشگاه استان به راحتی می‌توان دید که در صورت تغییر تاریخ و زمان برگزاری نمایشگاه قرآن، شرکت نمایشگاه‌های استان زمان مناسبی را برای اجاره سالن به اداره کل ارشاد نخواهد داشت و تقویم آبان ماه به طور کلی تکمیل شده است.

 

باید منتظر بود تا چند روز باقی‌مانده هم سپری شود و ببنیم آیا بی‌مهری‌های اداره کل ارشاد به جامعه قرآنی با پایان یافتن ماه مهر به پایان می‌رسد یا خیر؟

 

افسردگی و دوری از اجتماع اثرات شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام کاوس عطایی پیش از ظهر امروز (22 مهر) در همایش نهضت ما زنده‌ایم که با حضور دانش آموزان دختر در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد، گفت: علاوه بر مشکلاتی نظیر مشکل اقتصادی، اعتیاد، بیکاری، تکدی‌گری و غیره چند مشکل عمده وجود دارد که یک مورد عرفان‌های نوظهور است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 82 صاحب الامر (عج) قزوین اضافه کرد: عرفان‌های ساختگی و کاذب از مشکلات امروز است که به گفته برخی جامعه شناسان بیش از 5 هزار دین ساختگی وجود دارد که از جمله مصادیق عرفان‌های کاذب، عرفان‌های سرخ‌پوستی، آکن کار، کریشنا و بودیزم است.

 

وی عنوان کرد: غرب برای اینکه ما را از دین و مکتب تشیع جدا کرده و به طرف 5 هزار دین دروغین سوق دهد فیلم هایی برای سلایق مختلف و گروه های سنی متعدد ساخته و هم‌چنین با این هدف بازی‌های رایانه‌ای نیز ساخته شده است.

 

حجت‌الاسلام عطایی تصریح کرد: دومین مشکل وجود شبکه‌های ماهواره ای است که خانه های ما را ویران می کند و این شبکه ها نیز به دنبال ایجاد شبهه در اعتقادات دینی ما هستند.

 

وی شبکه های مجازی را مشکل دیگر جامعه امروز دانست و اظهار کرد: وجود شبکه های مجازی نظیر فیس بوک، اینستاگرام و غیره مشکل دیگری است که انسان را از اجتماع دور می‌کند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 82 صاحب الامر(عج) قزوین توضیح داد: احساس نیاز به توجه، افسردگی شدید، اعتیاد شدید، بی خوابی و غیره از جمله اثرات این شبکه های مجازی است و آنها می توانند به راحتی از گوشی و تبلت ما اطلاعات و تصاویر را بگیرند و در واقع شبکه های مجازی ما را در خطر انداخته و باید مراقب باشیم./955/203/ب3

ارسال نظرات