۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۷۶۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

ماه محرم بهترین فرصت تبیین سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت تبیین سبک زندگی اسلامی است، گفت: مبلغان باید سبک زندگی اسلامی را برای مردم تبیین کرده و آنان را از تلاش های دشمنان به منظور تغییر فرهنگ و نحوه زندگی آگاه سازند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد شب گذشته در جمع عزاداران حسینی این شهرستان در مصلی موقت شهر با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: محرم سرآغاز نهضتی است که الهام‌بخش همه آزادگان جهان شده و این حرکت ماندگار جهان بشریت به گونه ای طراحی شده است که هیچ‌کس یارای تشخیص کم‌ترین و کوچک‌ترین خللی در آن ندارد.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و ترویج ارزش ها دست به این قیام ارزنده زد، گفت: ما نیز وظیفه داریم به اندازه وسع خود در راستای ترویج ارزش های والای دینی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم و استکبار بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این بوده که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

وی با تاکید بر این که توجه به ابعاد گوناگون حماسه عاشورا امری اساسی است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید فرصتی برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به فداکاری های والای اهل بیت(ع) در راستای اقامه حق و ترویج ارزش های والای دین مبین اسلام باشد.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت تبیین سبک زندگی اسلامی است، ادامه داد: مبلغان باید سبک زندگی اسلامی را برای مردم تبیین کرده و آنان را از تلاش های دشمنان به منظور تغییر فرهنگ و نحوه زندگی آگاه سازند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که نظام سلطه از اسلام، شیعه، انقلاب امام و فرزندان مؤمن و شهادت‌طلب این ملت سیلی خورده‌اند، تاکید کرد: دشمنان امروز می‌خواهند عزاداری‌های جوانان ما را به انحراف بکشند و با روش‌های مرموز و ناجوانمردانه مساجد را خالی کرده و به‌نام عزاداری و ورود خرافه، به نیت‌های پاک جوانان و جدایی مردم از روحانیت و ولایت، ریشه را بخشکانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ابراز کرد: با بصیرت دینی و نگاه عالمانه به ولایت فقیه که در طول تاریخ خار چشم دشمن نااهل بوده، باید از بدعت و خرافه دور ماند و از حرکات و انحرافات در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی راه نفوذ را بست.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که انقلاب و ایستادگی شیعه الگوی بسیاری از حرکت‌ها و مقاومت‌های آزادی‌خواهان عالم شده است، گفت: امروز رژیم جعلی اسرائیل ترس از نابودی به‌دست حزب‌الله دارد و این نکته برای بسیاری از حق‌طلبان جهان فصل‌الخطاب است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که عناصر عاشورا همراه با تعقل، فکر و حماسه بود که این مسائل باید برای نسل جدید تبیین شود، افزود: بدعت، خرافه و استفاده از حرکت ها و موسیقی های غیر صحیح برای عزای امام حسین(ع) آفتی است که نباید از آن غافل شویم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مرثیه خوانی در مراسم و عزای حسینی باید مستدل و مستند باشد و مراثی دارای محتوا و عمق کافی باشند و از مطالب گمراه کننده جلوگیری شود، ادامه داد: باید از بیان خرافه گویی، ادعاها و سخنان غیر واقعی در خصوص نهضت حسینی به شدت پرهیز شود.

 

امام جمعه موسوی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از درس های مهم عاشورا بود خاطرنشان کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه جامعه به مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر هستیم و باید در این راستا روشنگری کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود به نقش مبلغان دینی در ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که مبلغان در ماه محرم وظیفه خطیر و ارزنده ای بر عهده دارند، بیان داشت: باید از این فرصت والا در راستای ارتقای معرفت دینی و بصیرت مردم استفاده شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، گفت: مبلغان باید در خطابه های خود به مسائلی چون مبارزه جدی با استکبار جهانی و مقابله با تحریم های دشمنان توجه داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به تصویب برجام در مجلس تصریح کرد:‌ نمایندگان در یک اجماع از قبل مشخص‌شده در 20 دقیقه تصمیم خود را نسبت به موضوع مهم و حساس برجام اعلام کردند اما نگرانی مردم در پشت‌ پرده این موضوع است.

 

امام جمعه محمودآباد با متذکر شدن نسبت به مراقبت از شیطنت‌های مکاران دنیا گفت: گره خوردن این توافق به امنیت، عزت و اقتدار کشور، این حساسیت را بیشتر می‌کند.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: هیچ‌کس از صلح، توافق، آرامش و رفاه ملت و حل مسائل در فضای مسالمت‌آمیز روی‌گردان نیست اما اگر قرار باشد دشمن در این موضوع رجزخوانی کند ما نیز آموزه‌های کربلای حسین(ع) را مدنظر داریم که نباید در مقابل دشمن دین ستیز ذلت به خرج دهیم.

 

وی با تأکید بر حفظ انسجام در جامعه که مورد نظر مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: دفاع از ارکان نظام و انقلاب، حفظ اتحاد بین مردم و کارگزاران در هشدارهای یک سال گذشته رهبری بارها تکرار شده و همه باید با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف، ضعف، خواری، ذلت و تسلیم را از کشور دور کنیم./950/202/ب1

ارسال نظرات