۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۹۷۹۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هنرمندان برای انتقال مفاهیم دین به نسل جوان فعالیت بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر پرداختن بیشتر به سوژه های مذهبی، از هنرمندان خواست تا برای انتقال مفاهیم دین به نسل های جوان و جدید جامعه فعالیت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم افتتاح نمايشگاه عکس حرم مطهر امام علي(ع) در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین گشایش نمایشگاه عکس بارگاه ملکوتی امیرالمومنین علی(ع) که با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی و مذهبی استان در محل مجتمع نگارستان بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه هنر در دین مبین اسلام، اظهار کرد: هنر و کارهای هنری یکی از بهترین راه ها برای انتقال فرهنگ شیعه و ایرانی به نسل های آینده است.

 

وی ماندگار کردن پیام ها و افتخارات را یکی دیگر از کارکردهای هنر دانست و افزود: امید می رود هنرمندان و نسل های جوان کشور انجام کارهای هنری در راستای تعمیق باورهای دینی را بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهند تا از این طریق میراث ماندگار شیعه همچنان در بستر تاریخ نقش آفرینی کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ماندگار کردن پیام ها و ارزش ها در قالب هنر سبب می شود تا آیندگان نیز بتوانند از این سرمایه های هنری، فرهنگی و معنوی توشه گرفته و استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر پرداختن بیشتر به سوژه های مذهبی، از هنرمندان خواست تا برای انتقال مفاهیم دین به نسل های جوان و جدید جامعه فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه امید می رود برپایی نمایشگاه عکس بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در بجنورد الگویی برای پرداختن دیگر هنرمندان به سوژه های مذهبی شود، افزود: هنرمندان می توانند با پرداختن به سوژه های دینی، میراث ماندگاری برای انتقال مفاهیم دین از خود به جای بگذارند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه تصویربرداری و عکاسی شاخه ای از هنر بوده که می توان با استفاده از آن ارزش ها را در قالب تصویر منتقل کرد، گفت: تصویربرداری پیام های دینی و مذهبی را از عمق تاریخ به آینده و نسل های بعدی انتقال می دهد که این موضوع ارزشمند و ستودنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به وجود عکس هایی با قدمت بیش از یک قرن در این نمایشگاه، افزود: این امر نشان دهنده باور عمیق شیعه به ائمه اطهار(ع) بوده که امامت را پذیرفته و آن را به عنوان نگین ارزش ها در پرونده خود حفظ کرده است.

 

وی ادامه داد: در این تصاویر تجلیات امامت و باورها و ارادت شیعیان به امیرالمؤمنین علی(ع) به یادگار مانده و نشان از باور راستین شیعیان به این امام همام دارد.

 

حجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این آیین، با اشاره به اینکه در نمایشگاه عکس حرم مطهر امام علی(ع) 26 قطعه عکس در زمینه بارگاه ملکوتی حرم امیرالمومنین علی(ع) و تغییراتی که طی این مدت در حرم مطهر رخ داده، به همت محمد خوشرو به نمایش گذاشته شده است، افزود: این نمایشگاه با هماهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در 13 استان کشور برگزار شده و خراسان‌شمالی چهاردهمین استان میزبان این نمایشگاه است.

 

وی اضافه کرد: این نمایشگاه از امروز تا هشتم آبان ماه سال جاری صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها 18 تا 20 در مجتمع نگارستان بجنورد برای بازدید علاقمندان دایر است./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات