۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۹۹۸۵۰
در موسسه ندا برگزار شد؛

نشست بررسی تهوید فلسطین با تمرکز بر طرح تقسیم مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ یکصد و بیست و سومین جلسه هم‌اندیشی مؤسسه ندا با ارائه آخرین اخبار تحولات فلسطین در حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
موسسه ندا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی تهوید فلسطین با تمرکز بر طرح تقسیم مسجد القصی با حضور سید جعفر رضوی، کارشناس مطالعات فلسطین غروب سه‌شنبه 12 آبان و جمعی از کارشناسان موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی ندا برگزار شد.



در ابتدای این نشست جناب زارعی، کارشناس علوم سیاسی موسسه ندا با اشاره به تحولات کرانه باختری، بیان داشت: این تحولات را نمی‌توان انتفاضه نام گذاشت، تنها قیام جوانان پرشوری است که با تظاهرات و سنگ‌پرانی در برابر رژیم صهیونیستی از آرمان‌های قدس دفاع می‌کنند.



در بخش دیگری از این برنامه خانم گودرزی، تحلیلگر سیاسی موسسه ندا، گفت: حداقل مجازات برای پراتب کنندگان سنگ که زیر ده سال می‌باشند، یک پنجم مجازات حقوقی دادگاه است و این افراط‌گرایی با تزریق قانون‌های متعدد هیچ‌گونه عکس العملی از جامعه جهانی در برابر این ظلم‌های آشکار دیده نشده است.



در ادامه این مراسم، سید جعفر رضوی، گفت: طرح تقسیم مسجد القصی که از گذشته کلید خورده است از زمان طرح تقسیم حرم ابراهیمی که از سوی اندیشمندان رژیم اشغالگر قدس به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ برای تصرف هرچه بیشتر اماکن مقدس فلسطینیان مطرح شده است تا اماکن بیشتری در فلسطین تسخیر شود.



وی افزود: در سال 1972 طرح تقسیم حرم ابراهیمی صورت گرفت که در این طرح تقسیم قبر حضرت یوسف(ع) و اسحاق(ع) به‌صورت نمادین ساخته شده و امکان زیارت فلسطینیان در بسیاری از اعیاد داده نمی‌شود، در این طرح تقسیم اماکن مسقف برای فلسطینیان و اماکن بدون سقف برای صهیونیست‌ها منظور شده است و تنها مسلمانان در 10 عید از اعیاد می‌توانند به انجا مراجعه کنند.



رضوی با اشاره به بحث کلیدداری مسجد الاقصی، بیان داشت: طرح کلیدداری مسجد الاقصی که تحت مدیریت بین المللی و کشور اردن بوده است در سال 1991 این قطعنامه از سوی رژیم صهیونیستی نقض می‌شود و کشور اردن در برابر این اتفاق عکس العمل شدیدی نشان داد.



کارشناس مطالعات فلسطین با پرداختن به موضوع کشورهای مسلمان، ابراز داشت: در زمان تصویب طرح تقسیم مسجد الاقصی در سال 2104 متاسفانه هیچکدام از کشورهای عربی در منطق و فعالان فلسطین نتوانستند با برپایی انتفاضه و قیام در برابر این طرح شوم بایستند.



وی اظهار داشت: مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی روز به‌روز در تنگنای محاصره رژیم اشغالگر به‌سختی گذران زندگی کرده و نهادهای بین المللی و تشکیلات خودگردان آنچه که در شأن انسانیت باشد حمایت نکرده‌اند.



رضوی در پایان گفت: مسجد الاقصی یک مکان مقدس برای تمام مسلمانان جهان است و یهود با طرح تقسیم و حفر کانال زیر این مکان مقدس خسارات بسیاری را به این قبله‌گاه مسلمین وارد کرده است این بنا که نزدیک به 15 هکتار می‌باشدف امروز زیر نظر مسؤول اوقاف رژیم صهیونیستی اداره می‌گردد و همین امر موجب مشکلات فراوانی شده است./856/202/ب1

ارسال نظرات