۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۳۰۰۶۷۲
با محوریت مسجد صورت گرفت؛

ارائه مدل شهر بازی اسلامی در قم و بوشهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان به اجرای شهر بازی اسلامی در قم و بوشهر اشاره کرد و گفت: دغدغه این مجموعه ترویج فرهنگ و معارف اسلامی به کودکان و نوجوانان است و به دنبال الگو سازی برای دیگر شهرهای کشور هستیم.
شهربازي معارفي در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی جمالان، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان، عصر امروز در مراسم بازدید حجت الاسلام والمسلمین اعرافی از این مؤسسه با معرفی بخش‌های مختلف و ماهیت مؤسسه، گفت: این مؤسسه سعی دارد در بخش کودک و نوجوان یک شهر بازی اسلامی که مدل‌های آن در سالهای گذشته در حرم حضرت معصومه(س) و ساحل بوشهر به صورت موقت اجرا شده‌ است را به صورت ثابت و دائمی در شهر قم اجرا کند تا الگویی برای سایر استان‌ها در کشور بشود.

 

وی با اشاره به خودکفا بودن مؤسسه در بخش مالی و فعالیت جهادی اعضا خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما برای اجرای این طرح در قم نداشتن زمین است  که ایده‌ئال ما حدود 5 هکتار است تا بتوانیم به صورت جامع یک الگوی مناسب ارائه کنیم.

 

جمالان با اشاره به این که خط قرمز ما مسجد محور بودن است، گفت: نیروهای ما غالباٌ جهادی هستند و با کسانی که نسبت به این فعالیت‌ها دید اقتصادی دارند نمی‌توایم کار کنیم و بهترین دست‌آورد برای ما این است که خودمان را بتوانیم از انحراف حفظ کنیم.

 

وی با اشاره به این که بچه‌های خود مسجد که در رشته‌های مهندسی درس می‌خوانند موفق به ساخت دستگاه «CNC فوم یونولیت» شده‌اند که قابلیت ساخت فایبر گلاس با طرح‌های مورد نیاز را در زمان اندک دارد شده‌اند، افزود: این سومین دستگاه از این نوع در کشور است و حدود 300 میلیون قیمت دارد ولی با اتکا به تون خودمان زیر 90 میلیون تومان برای ما تمام شده است.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان خاطرنشان کرد: ما با سازمان تبلیغات هم هماهنگی داشته‌ایم که مبلغان برتر که اجرای خوبی هم داشته‌اند را برای این کار معرفی کرده‌اند تا از این طریق بتوانیم فرهنگ و معارف اسلامی را به کودکان و جوانان عرضه کنیم.

 

وی افزود: با هزینه ای بسیار کمتر از ساخت یک شهر بازی به سبک غرب که در اکثر شهر های ایران ساخته می‌شود می‌توان شهر بازی اسلامی بسیار جذاب ساخت که در ان معارف اسلامی را آموزش ببینند./843/پ202/ف2

ارسال نظرات