۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۰۱۳۷۰
رییس تبلیغات اسلامی ازنا:

راه نجات بشریت توسل به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا راه نجات بشریت را توسل به قرآن بیان کرد و گفت: آشنایی با معارف قرآنی و تبیین آموزهای قرآنی در جامعه بین مردم به ویژه جوانان از مهم‌ترین فعالیت مبلغان اعزامی در ماه محرم و صفر است، مبلغان باید از فرصت تبلیغی که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند.
آموزه هاي قرآني

حجت الاسلام حشمت الله بیاتیان رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در دهه نخست و دوم ماه محرم بیش از 10 گفتمان دینی با حضور 500 نفر در ازنا برگزار شد.

 

وی با بیان این که گفتمان های دینی به مناسبت ایام محرم الحرام درمدارس دخترانه و پسرانه این شهرستان با حضور روحانی بومی و غیر بومی برگزار شد، افزود: این گفتمان‌ها با موضوعات امر به معروف، اهداف قیام سید الشهدا، عفاف وحجاب، آسیب‌های اجتماعی، نماز و احکام، مسائل مربوط به جوانان، زن و خانواده برگزار شد.

 

حجت الاسلام بیاتیان آشنایی دانش آموزان با ایام محرم و پیام امام حسین(ع) را از جمله اهداف برگزاری این گفتمان ها بیان کرد و گفت: برگزاری گفتمان های دینی همچنان ادامه دارد و در پایان این گفتمان ها به سئوالات دانش آموزان پاسخ داده می شود.

 

وی تصریح کرد: گفتمان های دانش آموزی حرکتی مناسب برای پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان است و تلاش می شود با تعامل آموزش و پرورش گفتمان های دینی تا پایان ماه صفر ادامه داشته شد.

 

پیام قیام امام حسین اسلام و قرآن است

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا با بیان این که امام حسین(ع) نماد اسلام و قرآن است و هیچ هدف و پیامی جز اسلام و قرآن ندارد، عنوان کرد: امروز نیز راه نجات بشر از دسیسه های دشمن در عرصه های گوناگون توجه به دستورات و معارف قرآنی است.

 

وی اظهار داشت: از دیگر اهداف مهم برگزاری گفتمان های دینی ترویج فرهنگ و مبانی اسلامی، آگاهی جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر آحاد مردم جامعه درباره مسائل دینی، مذهبی و پاسخگویی به شبهات دینی و بیان احکام است.

 

آمادگی 120  هیأت مذهبی شهرستان ازنا برای برگزاری مراسم اربعین حسینی

حجت الاسلام بیاتیان از آمادگی 120  هیأت مذهبی شهرستان ازنا برای برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: مراسم های عزاداری اربعین حسینی توسط هیأت های مذهبی و با حضور مبلغان اعزامی در مساجد، تکایا، حسینیه ها، تشکل های دینی برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان این که برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) نوعی توسل به آن امام معصوم (ع) است، افزود: توسل به درگاه ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) بهترین راه برای درخواست حوائج و نیازهای انسان از پروردگار خویش است.

 

فعالیت بیش از 90 مبلغ در روضه های خانگی

رییس تبلیغات اسلامی ازنا در ادامه تشکیل روضه های خانگی را از برکات وجود امام حسین(ع) دانست و گفت: برگزاری این جلسات در تبیین و آشنایی مردم با معارف دینی بسیار مؤثر است.

 

وی با اشاره به حضور مبلغان در جلسات خانگی افزود: ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای مداحی و نوحه‌خوانی به محافل روضه‌های خانگی اباعبدالله الحسین(ع) اعزام می شوند و تا پیان ماه صفر فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام بیاتیان با بیان این که روزانه بیش از 90 مبلغ خواهر و برادر در شهر و روستاهای شهرستان ازنا فعالیت می کنند، اظهار داشت: فعالیت مبلغان با هدف تبیین ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، عاطفی و مذهبی حادثه عظیم عاشورا به محافل و روضه خوانی سیدالشهداء(ع) انجام می شود.

 

وی یادآور شد: از سوی تبلیغات اسلامی ازنا برای مداحان و مبلغان اعزامی کلاس های آموزشی برگزار شده است، افزود: هدف ازبرگزاری این کلاس های آموزشی وتخصصی آشنایی مداحان خواهر با روش های مداحی به شیوه های درست و دوری ازخرافات دربرنامه های مداحی آنان بوده است.

 

رییس تبلیغات اسلامی ازنا با بیان جایگاه معنوی مداحان اهل بیت(ع) عنوان داشت: اخلاص و عمل به وظیفه کلیدی ترین و اساسی ترین نکته در مداحی است./9459/302/ب3

ارسال نظرات