۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۱۴۲
امام جمعه موقت شهرری:

مسؤولان مطالبات رهبری را عملی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری گفت: ملت ایران نمی‌توانند بپذیرند که رهبر معظم انقلاب در مسأله‌ای گله داشته باشند و مسؤولان نسبت به آن‌ها بی توجهی کنند، بلکه باید با جدیت در صدد رفع‌ آنها برآیند.
302142 302142 302142 302142 302142 302142

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری امروز در خطبه اول نماز جمعه که در مصلای بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در سوره حدید فرمودند اگر تقوا پیشه کنید به شما برکت و رحمت مرحمت می‌کنم.

 

وی با اشاره به نیایش 23 امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه تصریح کرد: امام سجاد(ع) در این دعا طلب عافیت و سلامت دارد؛ در اسلام آموزه‌های سلامت در عرصه‌های اجتماعی و روانی بسیار مورد توجه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به بیان رهبری در مورد نفوذ دشمن، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مراقب نفوذ دشمنان باشید که در افکار و اندیشه شما رخنه نکنند و شما را لائیک بار نیاورند به همین دلیل ما باید به مسائل دینی اعم از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بسیار اهمیت دهیم.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) گفت: امام کاظم(ع) فرمودند تفقه در دین داشته باشید چرا که فقه در دین کلید بصیرت است و عبادت بدون بصیرت، انسان را به کمال نمی‌رساند و اگر انسان بخواهد منازل رفیع را به دست بیاورد لازم است در دین فقیه شود زیرا فهم فقه سبب پیشرفت می‌شود به همین دلیل دشمن نمی‌تواند در جامعه نفوذ داشته باشد.

 

امام جمعه موقت شهرری ابراز کرد: یکشنبه 24 آبان روز تصویب قانون اساسی در مجلس خبرگان است و این سبب وجود انقلاب واقعی در جامعه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات در هفته گذشته برگزار شد و هفته آینده نیز هفته کتاب و کتابخوانی است در جامعه ما به بیان رهبری تنبلی در کتاب و کتابخوانی وجود دارد آنقدر که مردم جامعه وقت خود را در زمینه‌های دیگر صرف می‌کنند در امر کتاب و کتابخوانی به هیچ عنوان وقت نمی‌گذارند.

 

وی با اشاره به مسائل خارجی گفت: مهم ترین تحولاتی که در سوریه رخ داده ائتلافی است که در آنجا به وجود آمده و سبب ریشه‌کن کردن داعش شده است و در عراق زمینه‌های پیاده‌روی اربعین با همکاری ایران و عراق فراهم شده تا زوار بتوانند به امام خود لبیک گویند.

 

امام جمعه موقت شهرری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در حضور جمع اساتید دانشگاهی اظهار گله کردند و این نخستین بار نیست که ایشان اظهار گله می‌کنند و این برای ما بسیار تاسف‌بار است.

 

وی افزود: از جمله گله‌های رهبری را می‌شود در موضوع مذاکره، کتابخوانی، اقتصاد مقاومتی و بیان عناصری که ارزش‌ها را زیر سوال می‌برند بیان کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه بیان داشت: اما گله شدیدتر در جمع اساتید دانشگاه این بود که در دو سال گذشته رتبه کشور از نظر علمی افت کرده و رهبر فرمودند من از این امر گله دارم.

 

امام جمعه موقت شهرری تصریح کرد: ملت ایران نمی‌توانند بپذیرند که رهبر معظم انقلاب در مسأله‌ای گله داشته باشند و شما که  مسؤول ارتقای علم هستید کوتاهی کنید و افراد حزب اللهی را از عرصه حضور خارج کنید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این گله‌هایی که رهبری دارند این است که مسؤولان و ملت ایران پشت سر رهبری حرکت کنند و اصالتی که جامعه را حفظ می‌کند با وجود رهبری ممکن است./813/201/ب1

ارسال نظرات