۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۰۱۴
رییس سازمان بسیج اساتید کشور:

آمریکا صلح را برای افزایش جنگ افروزی ها می خواهد

خبرگزاری رسا ـ صلاحی گفت: در شرایطی که آمریکا نماینده ایران در سازمان ملل را به خاک خود راه نداد، آیا به صلح با آمریکا رسیده ایم؟ باید توجه داشت که آمریکا صلح را هم برای جنگ بیشتر می خواهد.
دكتر صلاحي رييس سازمان بسيج اساتيد كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سهراب صلاحی، رییس سازمان بسیج اساتید کشور ظهر امروز در مجمع عالی بسیج اساتید خراسان رضوی که در محل دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی برگزار شد، شجره طیبه بسیج را نهادی مردمی خواند که ضامن عملیاتی شدن روح انقلابی در نظام جمهوری اسلامی است و گفت: اگر این روح را از کالبدش جدا کنیم، چیزی باقی نخواد ماند، کشورهایی مانند پاکستان و افغانستان، قبل و بعد از انقلاب ما جمهوری اسلامی بودند اما هر دوی آن ها تنها کالبد جمهوری اسلامی بودند.

 

وی افزود: آن چه باعث شده جمهوری اسلامی ایران مانند روز اول بر اصول و آرمان های خود ایستادگی ورزد، جاری و ساری بودن این روح در کالبد است که چنین چیزی را در هیچ انقلابی در تاریخ پیدا نمی کنید.

 

صلاحی در ادامه به تبیین اهم وظایف بسیج در شرایط فعلی پرداخت و اظهار کرد: اولین وظیفه ما در کلیت بسیج، جلوگیری از نفوذ است اما بسیج اساتید علاوه بر این هدف والای دیگری هم دارد و آن «گفتمان سازی» و «کادرسازی» برای تبدیل جمهوری اسلامی به یک قدرت بین المللی است؛ اگر می خواهیم جلوی نفوذ را برای همیشه بگیریم،باید تبدیل به یک قدرت بین المللی شویم.

 

رییس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: در پاسخ به این سؤال که «چرا امروز بحث نفوذ برجسته تر از همیشه است؟» دو دلیل مطرح است؛ اولا این که بزرگ ترین دشمن جمهوری اسلامی یعنی آمریکای جنایت کار کاملا برای مهار کردن ایران اسلامی در خارج مرزهای ما به بن بست خورده است؛ دلیل دوم نیز همنوایی گروهی در داخل کشور با آمریکا است.

 

وی با اشاره به شکست های آمریکا در تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی گفت: اگر نتیجه کار ما در طی این 37 سال هیچ چیز دیگری جز شکست های پیاپی آمریکا در منطقه که تاریخش از آن پر شده است نباشد، باز هم کفایت می کند؛ انقلاب ما به عنوان موفق ترین انقلاب تاریخ معاصر جهان شناخته می شود.

 

صلاحی افزود: آمریکا به خصوص پس از فروپاشی شوروی برنامه های زیادی علیه ما طراحی کرد که در همه آن ها شکست خورد؛ اگر از این بین، جنگ های نیابتی مانند جنگ تحمیلی را کنار بگذاریم، در مواردی مانند حمله به عراق در سال 2003 و جریان سوریه که خودشان مستقیما به میدان آمدند، هدف اصلی شان هدف قرار دادن نظام جمهوری اسلامی بوده است.

 

رییس سازمان بسیج اساتید کشور در تبیین چگونگی همنوایی برخی جریان های داخلی با آمریکا اظهار کرد: آمریکا امروز به این نتیجه رسیده است که عده ای در کشور ما حاضرند به هر وسیله ای، حتی با راه اندازی فتنه جدید، جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند؛ این افراد در حالی می گویند برای مبارزه با داعش باید با عربستان همکاری کرد که حتی روزنامه های آمریکایی هم در روزهای اخیر به شدت علیه آل سعود قلم می زنند.

 

وی در ادامه به بازخوانی جنایات آمریکا در منطقه و جهان پرداخت و یادآور شد: در شرایطی که آمریکا نماینده ایران در سازمان ملل را به خاک خود راه نداد، آیا به صلح با آمریکا رسیده ایم؟ باید توجه داشت که آمریکا صلح را هم برای جنگ بیشتر می خواهد./820/202/ب1

ارسال نظرات