۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۷۹۲۷
امام جمعه شهرری:

ایمان و عمل صالح سبب محبوبیت مسؤولان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شاهچراغی با بیان این‌که ایمان و عمل صالح از راه‌های محبوبیت در قلب‌ها است، گفت: به ویژه برای افرادی که دارای مسؤولیت هستند بسیار مثمر ثمر خواهد بود و آفت محبوبیت کبر و تکبر است که موجبات تنها شدن افراد را فراهم می‌کند.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز در نشست هم اندیشی مسؤولان در جهاد کشاورزی این شهرستان، در خصوص سفر رییس جمهور به شهرستان ری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وظیفه و رسالت ما تبلیغ دین است.

 

وی افزود: یکی از نکات بسیار مهمی که اولیای الهی و صالحان به دنبال آن بودند کسب محبوبیت در دلها بود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: در زیارت امین الله آمده است که خدایا من می‌خواهم محبوبیت در زمین و آسمان‌ها را کسب کنم و این به عنوان یک اصل بسیار مهم در امور دنیوی و اخروی ما انسان‌ها مطرح می‌شود.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: در آیات و روایات راه‌های بسیاری در کسب محبوبیت ذکر شده است.

 

وی افزود: طلب محبوبیت به صورت فطری در نهاد انسان‌ها وجود دارد و امری الهی است که انسان‌ها در هر مکان و زمانی محبوب باشند و بعضی‌ از این محبوبیت‌ها از جانب خداوند برای افراد صالح فراهم می‌شود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی ابراز کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید مردم و خداوند شما را دوست داشته باشند ارتباط و پیوند خود را با خدا محکم کنید چرا که محبوبیت از طریق مال دنیا حاصل نمی‌شود.

 

امام جمعه شهرری اظهار داشت: محبوبیت‌ها تنها با رابطه الهی محقق می‌شود و ایمان و عمل صالح از راه‌های محبوبیت در قلب‌ها است به ویژه برای افرادی که دارای مسؤولیت هستند بسیار مثمر ثمر خواهد بود و آفت محبوبیت کبر و تکبر است که موجبات تنها شدن افراد را فراهم می‌کند.

 

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر(ص) فرمودند اگر می‌خواهی محبوب شوی بالهای محبت خود را بر سر مردم بگستر و بین خود و مردم فاصله ایجاد مکن تا مردم به راحتی تو را ملاقات کنند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند بهترین مردم کسی است که سودش برای دیگران بیشتر باشد و این سخن تنها در مادیات خلاصه نمی‌شود و خدا را طوری عبادت کن که گویی او را می‌بینی و هرگز غافل از او مباش؛ امام راحل فرمودند عالم محضر خدا است.

 

امام جمعه شهرری در پایان گفت: انسان در همه اعمال خود باید به خداوند جواب دهد و پیامبر(ص) می‌فرماید به امر دیگران رسیدگی کنید و در حق خود و دیگران رحم داشته باشید./813/202/ب1

ارسال نظرات