۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۴۶۹
بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درپی حوادث نیجریه؛

این‌گونه جنایت‌ها امت اسلامی را از ادامه راه وحدت، عزت و کرامت باز نمی‌دارد

خبرگزاری رسا ـ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه ای، حوادث اخیر نیجریه را محکوم و این حوادث را ناشی از فاجعه طایفه گرایی در جهان اسلام ارزیابی کرد.
نيجريه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در بیانیه مجمع تقریب آمده است: باردیگر دستهای پنهان، فاجعه ای دیگر از فجایع طیافه گرایی و تعصبات را در جهان اسلام به وجود آورد و این بار نیجریه را مورد هدف خود قرار داد.

 

این بیانیه می افزاید: نیجریه شاهد نسل کشی، تعرض به مقدسات، و تجاوز به علمایی چون شیخ ابراهیم زکزاکی است که عمر خویش را در دعوت به الله و هدایت امت اسلامی بر طریق رسول الله و اهل بیت(ع) سپری کرده است.

 

در ادامه بیانیه تاکید شده است: بدون شک صهیونیسم جهانی و همدستان آن در کشورهای منطقه، در پشت پرده این حوادث دردناک و تاسف بار قرار دارند؛ ما همچنین یقین داریم که این گونه جنایتهای پست، امت اسلامی را از ادامه راه وحدت و عزت و کرامت باز نمی دارد.

 

در پایان این بیانیه آمده است: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرده و از حکومت نیجریه می خواهدم تحقیقی دقیق در این مسئله انجام دهد و دست های پشت پرده را نمایان سازد؛ همچنین از امت اسلامی می خواهیم این جنایت را محکوم کنند و مراتب ناخرسندی و مخالفت خود را با آن ابراز دارند./966/102/ب3

ارسال نظرات