۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۱۰۴۱۳
امام جمعه شبستر:

انتخابات نمود عینی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده برگزاری انتخابات در کشور را نمود عینی مردم سالاری دینی و دموکراسی به معنای واقعی دانست و گفت: دشمنان کشور به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم در عرصه انتخابات هستند.
حجت الاسلام علي محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در جلسه صیانت از حریم شهروندی شهرستان شبستر، اظهار داشت: در کنار اهمیت توجه مسؤولان به رعایت حقوق شهروندی در جامعه، خود مردم نیز باید در رعایت حقوق دیگر شهروندان تلاش کرده تا بدین شکل جامعه ای مترقی و پیشرفته داشته باشیم.


امام جمعه شبستر با اشاره به جایگاه حقوق شهروندی در جامعه، گفت: رعایت حقوق شهروندی در یک جامعه یکی از مؤلفه‌های رشد و پیشرفت آن جامعه بوده و مسؤولان باید با برنامه ریزی های مناسب و دقیق در نهادینه‌کردن صیانت از حقوق شهروندی از هیچ تلاشی دریغ کنند تا مردم در جامعه احساس آرامش و امنیت بکنند.


وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت در جامعه بستگی به عفاف و حجاب دارد، افزود: رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و از موارد مهم حقوق شهروندی است، چون سعادت و امنیت جامعه را به دنبال دارد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه در این رابطه، افزود: در زمینه فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در جامعه و صیانت از حقوق شهروندی باید رفتار و گفتار ما به شیوه‌ای صحیح و مناسب باشد تا نتیجه موردنظر حاصل شود.


وی با تأکید بر لزوم اعتمادسازی بین مردم و مسؤولان گفت: اعتمادسازی بین مردم و مسؤولان مهم‌ترین عنصر برای تحکیم وحدت بین آنان است.


حجت الاسلام محمدزاده برگزاری انتخابات در کشور را به عنوان نمود عینی مردم سالاری دینی و دموکراسی به معنای واقعی دانست و اظهار داشت: دشمنان کشور به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم در عرصه انتخابات هستند، از این رو ما وظیفه داریم به عنوان مجریان و مسؤولان برگزاری انتخابات با جلب اعتماد مردم زمینه را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور گسترده مردم فراهم سازیم.


وی با تأکید بر جاری و ساری ساختن روح دیانت و اخلاق اسلامی در فضای شهرها، گفت: شهرسازان و مهندسان ساختمان باید در طراحی های خود بر موضوع مشرفیت ساختمان ها و الگوگیری از معماری فرهنگ ایرانی اسلامی در معماری و زیباسازی فضای شهری توجه ویژه ای داشته باشند تا شهروندان آرامش و آسایش را به عینه احساس کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات