۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۱۰۵۱۳
کارشناس مسائل مذهبی:

اعضای مجلس خبرگان باید به اصول انقلاب و ولایت فقیه ایمان داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: مجلس خبرگان نبض تپنده و آبروی نظام است، از این رور افرادی باید در این مجلس حضور داشته باشند که به رهبری و اصول نظام ایمان داشته باشند.
ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرضا اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب بروز تحولاتی شد که اساسی ترین آن ها ولایت فقیه جامع الشرایط بر شؤون زندگی مردم بود.

 

وی تصریح کرد: پس از وفات پیامبر اکرم(ص) تنها در دوران کوتاهی از خلافت امام علی(ع) مسأله ولایت محقق شد و پس از شهادت آن حضرت جامعه اسلامی به درستی ولایت مورد تأیید اسلام را درک نکرد.

 

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: از منظر تعالیم اسلام ولایت فقیه دنباله ولایت امامان و پیامبر(ص) است، اداره شؤون زندگی مردم تنها منحصر به حفظ حدود و ثقور مرزها یا نظم داخلی ممالک اسلامی نیست؛ حضور ولی فقیه به معنای نظارت شرع مقدس اسلامی بر تمامی ارکان اجرایی کشور است.

 

حجت الاسلام جاوری اظهار کرد: ولایت فقیه سبب مشروعیت ارکان، مجوز اجرای احکام و صدق عنوان وجوب بر قوانین مصوب می شود، این سخن به تأیید فقه اسلامی رسیده و از نظر عقلی نیز قابلیت اثبات دارد.

 

وی اضافه کرد: حضور ولایت فقیه سبب مشروعیت ارکان می شود، این سخن به این معناست که ولی فقیه بر اساس متون اسلامی و صلاح دید عقل، ایجاد ارکان و دستگاه های اجرایی را فرمان می دهد یا حضور و فعالیت این ارکان را امضاء می کند، دستگاه هایی که تحت حکم ایجادی یا امضایی ولی فقیه ایجاد شده اند مأذون از جانب او محسوب می شوند و حق دخالت در امور و زندگی مردم را دارند، تمام این سخنان به آن دلیل است که زندگی و حیات مسلمان محترم است و از سوی هیچ نهادی به جز نهاد اسلامی قابلیت نظارت ندارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی حضور و نظارت ولی فقیه را مجوز اجرای احکام دانست و تصریح کرد: قضاوت یکی از ضروری ترین بخش های جامعه است، بدون قضاوت و داروی در خصوص اعمال ارکان زندگی انسانی متلاشی می شود اما با توجه به اینکه نفس و جان و مال و ناموس مسلمان محترم است، فردی باید بین او و برادر دینی او قضاوت کند که تأیید شرعی داشته باشد و ولی فقیه همان نهاد مورد تأیید دین است که درباره قضاوت نیز صلاحیت دارد.

 

حجت الاسلام جاوری تأکید کرد: صدور احکام غیر شرعی وجاهت دین را از بین می برد، مسلمانان می خواهند احکامی در مورد آن ها و محیط زندگی آن ها صادر شود که مستقیماً از سوی شرع وضع شده باشد، بنابراین قضاوت هم در مرحله بررسی امور زندگی مسلمانان، هم در مرحله صدور و هم در مرحله اجرای احکام باید زیر نظر پیامبر(ص) یا امام معصوم(ع) یا ولی مأذون از جانب آن ها باشد، ولی فقیه به دلیل عقلی و شرعی مأذون از جانب پیامبر(ص) و امام(ع) است.

 

وی عنوان کرد: مسلمان نمی تواند هر قانونی را بپذیرد و به آن عمل کند، قانون شرع برای مسلمانان لازم الأَجرا است اما در زمان غیبت امام زمان(عج) هیچ کسی نمی تواند ضمانت کند که قوانین شرعی وضع شود بنابراین حضور ولی فقیه هم ضامن وضع قوانین شرعی بوده و هم اجرای آن ها را از سوی مسلمانان الزامی می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، اظهار کرد: مجلس خبرگان یکی از ارکان مهم و حیاتی انقلاب و نظام است، اما در جریان انتخابات باید دقت کنیم تا افرادی به این مجلس راه یابند که به ولی فقیه و لزوم حضور صالح ترین فرد امت در این سمت، ایمان داشته باشند.

 

حجت الاسلام جاوری تصریح کرد: مردم به بزرگی و اخلاص امام خمینی(ره) ایمان آوردند در جریان انقلاب از ایشان تبعیت کردند، پس از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب با مدیریت کارآمد و ایمان و تقوای خود جامعه اسلامی را به اوج شکوفایی و عظمت رساندند تا جایی که امروزه ایران به عنوان بزرگ ترین و قدرتمندترین کشور منطقه و جهان اسلام شناخته می شود.

 

وی در پایان گفت: مجلس خبرگان نبض تپنده و آبروی نظام است، افرادی باید در این مجلس حضور داشته باشند که رهبری و اصول نظام ایمان داشته باشند./868/202/ب1

ارسال نظرات