۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۱۱۲۲۲
دبیر ستاد انتخابات کشور:

23 نفر از کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری انصراف دادند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری 23 نفر از انتخابات انصراف دادند که بیشترین آمار مربوط به تهران با 7 نفر و کردستان با 4 نفر بوده است.
علي پور علي مطلق دبير ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ‌پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور، بعد از ظهر امروز طی نشست خبری در وزارت کشور، گفت: بر اساس جدول زمانبدی انتخابات، تمام ملزومات مربوط به انتخابات از جمله تعرفه‌ها، به چاپ رسیده و بین استان‌ها پخش می‌شود، صندوق‌های انتخابات نیز آماده شده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه فردا زمان 7 روزه هیأت نظارت استان‌ها در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات به پایان می‌رسد، اشخاصی که رد صلاحیت شدند فرصت دارند تا شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

 

دبیر ستاد انتخابات کشور، در خصوص انصراف دهنگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: 498 نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی انصراف دادند که بیشتین آمار مربوط به شهر اصفهان با تعداد 75 نفر، در تهران 50 نفر و در فارس 45 انصراف بوده است.

 

پورعلی مطلق در خصوص انصراف دهندگان از مجلس خبرگان، اظهار داشت: از کاندیداتورهای مجلس خبرگان نیز 23 نفر از انتخابات انصراف دادند که بیشترین آمار مربوط به تهران با 7 نفر و کردستان با 4 نفر بوده است.

 

دبیر ستاد انتخابات کشور ابراز کرد: فردا موضوع تأیید صلاحیت‌ها که 7 روز به طول انجامید به پایان می‌رسد نامزدهای انتخابات 20 روز فرصت دارند درباره روند تایید صلاحیت‌ خود اعتراض کنند.

 

وی در پایان با اشاره به تاکید وزارت کشور برای اجرای قانون در انتخابات، گفت:‌ در هیات‌های اجرایی قانون تنها ملاک تایید یا رد صلاحیت اشخاص است، بنابراین هیچ کس در وزارت کشور نمی‌تواند توصیه کند شخی تایید یا رد شود بلکه تاکید ما بر قانونمداری است./807/202/ب1

ارسال نظرات