۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۱۳۴۹۹
آیت‌الله حسینی­بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم:

لغو تحریم­ها لطف غرب به ایران نیست/ از تیزبینی و دقت شورای نگهبان تشکر می کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قم با بیان اینکه اگر دشمن دست از پا خطا کند و مکر ورزد، ملت ایران در مقابل زورگویی­های آینده دشمنان خواهد ایستاد، گفت: به مسؤولان می­گوییم که لغو تحریم ها به تنهایی کافی نیست و رهبر معظم انقلاب فرمودند که به اقتصاد مقاومتی نیاز داریم.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی­بوشهری امام جمعه موقت قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد،‌ پس از گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در مقابل همه توطئه ها و دشمنی هایی که در طول این 38 سال متوجه انقلاب بوده، مردم ایران اسلامی ایستادند و این نتیجه صبر، استقامت و بصیرت مردم بود.

 

چهار ره­آورد مهم انقلاب اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استقلال، آزادی، خودباوری و پیشرفت را چهار ره­آورد مهم انقلاب اسلامی در کنار سایر ره­آوردها دانست و اظهار داشت: کشور ما قبل از انقلاب مستقل نبود و سایه شوم بیگانگان را بر سر کشور احساس می کردیم.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ایستادگی مردم را نتیجه استقلال کشور در طول انقلاب عنوان و تصریح کرد: با به وجود آمدن انقلاب اسلامی، روح استقلال در کشور زنده شد که این در مقایسه با انقلاب مشروطه و ملی شدن صنعت نفت تفاوت بسیاری دارد که این انقلاب ها به حداقل ها اکتفا کردند و آن را از دست دادند؛ این در صورتی است که انقلاب اسلامی 37 سال در برابر دشمنان ایستاد.

 

آزادی در کشورمان همان آزادی­ ترسیم­شده در چارچوب دین و دین داری است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ره­آورد دیگر انقلاب گفت: آزادی در چارچوب شریعت و احکام اسلامی، ره­آوردی دیگر انقلاب اسلامی بود؛ مردم کشورمان آزادی بیان دارند، اما این آزادی همان آزادی­ ترسیم شده در چارچوب دین و دین داری است.

 

وی خود باوری را یکی دیگر از ره­آوردهای انقلاب اسلامی ایران خواند و یادآور شد: صنعت گران، دانشجویان، پزشکان و دانشمندان به این رسیدند که ما می توانیم و این مسأله در تمام ملت ایران به وجود آمده است و در بسیاری از عرصه­ها رتبه هفتم را کسب کرده ایم.

 

عده­ای تصور نکنند که با لغو تحریم­ها موهبتی از ناحیه دشمنان به ما شده است

آیت‌الله حسینی­بوشهری با اشاره به اجرای برجام خاطرنشان کرد: بالأخره برجام اجرایی شد؛ بخشی از تحریم های ظالمانه نیز لغو گردید؛ عده­ای تصور نکنند که با لغو تحریم­ها موهبتی از ناحیه دشمنان به ما شده است، اما از تمام کسانی که در این راستا تلاش کردند، تشکر و قدردانی می کنیم.

 

با لغو تحریم ها باز هم به اقتصاد مقاومتی نیاز داریم

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه با لغو تحریم ها، باز هم به اقتصاد مقاومتی نیاز داریم، اظهار داشت: اگر دشمن دست از پا خطا کند و مکر ورزد، ملت ایران در مقابل زورگویی­های آینده دشمنان خواهد ایستاد؛ به مسؤولان می­گوییم که لغو تحریم ها به تنهایی کافی نیست و رهبر معظم انقلاب فرمودند که نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عزت ایران در برابر کشورهای جهان پرداخت و تصریح کرد: حضور رییس جمهور چین در ایران نشان­دهنده استقامت ایران است و در این سفر 17 سند همکاری سنگین امضا شد؛ سفر آقای روحانی به ایتالیا نشان از سر تسلیم فرودآوردن جهان در مقابل ملت ایران است؛ همچنین رییس جمهور فرانسه گفت ضرری که ما از این تحریم ها کردیم، ایران و انقلاب اسلامی نکرد.

 

به پاسداران دستگیر کننده نیروهای آمریکایی افتخار می­کنیم

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری درباره شجاعت پاسداران نیروی دریایی سپاه در دستگیری نیروهای آمریکایی در جنوب کشور گفت: رهبر معظم انقلاب درباره دستگیری سربازان آمریکایی در سواحل ایران فرمودند که این مسأله کار خدا بود که آمریکایی ها را به کشور ما رساند؛ به این پاسداران افتخار می­کنیم و نیروهای آمریکایی مرعوب اسلام و شجاعت فرزندان ما شدند و رهبری از این پاسداران تمجید کردند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن تشکر از دست اندرکاران اجرایی انتخابات یادآور شد: روند انتخابات بایستی به گونه­ای باشد که رهبری گفتند کسانی که صلاحیت دارند، باید وارد عرصه انتخابات شوند.

 

مجلس باید نقص­هایی که در قانون ثبت نام انتخابات وجود دارد را رفع کند

وی با بیان انتظاری از مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از شورای نگهبان به خاطر تیزبینی­­اش در تمامی ادوار تشکر می­کنیم؛ از مجلس شورای اسلامی انتظاری مبنی بر رفع نقض­های موجود قوانین انتخابات خواستاریم؛ همچنین باید نقص­هایی که در ثبت­نام انتخابات وجود دارد، برطرف شود.

 

آیت‌الله حسینی­بوشهری درباره تبلیغات کاندیداها اظهار داشت: هر کاندیدی باید خود را اثبات کند و باید در تبلیغات از اسراف کاری­ها پرهیز شود؛ مردم باید حضور آگاهانه و یکپارچه در انتخابات داشته باشند؛ انتخابات نشانه امنیت و مردم سالاری در کشور ما است.

 

جریان تکفیری چهره­ای مخوف را از اسلام به دنیا ارائه داده است

امام جمعه موقت قم پس از تشکر از آیت­الله مکارم شیرازی به خاطر برگزاری اجلاس خطر جریان های تکفیری تصریح کرد: متأسفانه این جریان تکفیری بلایی به جان اسلام انداخته­اند که نمی­دانم تا چه زمانی به پایان خواهد رسید؛ اولین کاری که انجام دادند، این است که امروز مسیر بیداری اسلامی را به سمت کشتن مسلمانان تبدیل کرده است.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: این جریان کاری کرد که به جای این­که این جوانان پر شور را که امروز در سوریه، یمن و عراق هستند، در مقابل اسرائیل بجنگند، به جان کشورهای اسلامی انداخته­اند؛ جریان تکفیری چهره­ای مخوف را از اسلام به دنیا ارائه داده است و اسلام همراه با رحمت را اینگونه به دنیا معرفی کرده­اند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با ارائه بیاناتی از میهمانان اجلاس خطر جریان­های تکفیری که در نماز جمعه قم حضور داشتند، تشکر کرد./822/پ201/ج

ارسال نظرات