۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۳۱۳۵۹۰

حمایت صریح طلاب و فضلای حوزه از آیت الله نمازی امام جمعه کاشان

خبرگزاری رسا ـ شماری از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به مدیرعامل خانه سینما، ضمن حمایت از آیت الله نمازی و دفاع تمام قد ایشان از ارزش های دینی و انقلابی، نوشتند: جامعه‌ مؤمنین سال‌ها است که اعتماد خود به بخش قابل توجهی از سینماگران و موسیقی‌دانان و روشنفکران را از دست داده‌ است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینمای ایران، ضمن انتقاد از

 

بسم الله الرحمن الرحیم
والشعراء یتبعهم الغاوون . ألم تر أنهم فی کل واد یهیمون . وأنهم یقولون ما لا یفعلون . إلا الذین آمنوا وعملوا الصالحات وذکروا الله کثیرا وانتصروا من بعد ما ظلموا وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون.


جناب رضا میرکریمی
مدیر خانه‌ی سینمای ایران
سلام علیکم


در نامه‌‌ی اخیرتان حضرت آیت‌الله شیخ عبدالنبی نمازی، امام جمعه‌ی محترم کاشان، را دعوت به تقوای الهی کرده‌ بودید و ایشان را از اشاعه‌ی جو بی‌اعتمادی و نگرانی در جامعه‌ی مؤمنین پرهیز داده بودید، و خواندن نثرهای آن نقاش را باعث عمق ایمان‌شان دانسته بودید.


ما نیز شما رزمنده‌ی سابق، و آن طلبه‌ی تارک، و باقی صنف سینما که شما چند صباحی نماینده‌ی آن‌ها هستید را دعوت به تقوای الهی می‌کنیم و به این آیه‌ی کریمه‌: یا أیها الذین آمنوا إن جاءکم فاسق بنبأ فتبینوا أن تصیبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمین.


ما آیت‌الله شیخ عبدالنبی نمازی را به عنوان امام جمعه‌ی دارالمؤمنین کاشان عادل می‌دانیم، خلاف آن بانو که مشتهر به منکر کشف حجاب است و برائت و توبه‌یی هم از این فسق از او دیده نشده است. و روایت حضرت شیخ آن است که با رجوع به نظر شورای فرهنگ عمومی کاشان حضور آن بانو در آن نشست خودسرانه بوده است، که اصرار بر این حضور تا هتک بانوان محجبه‌ی داخل در جلسه نیز پیش رفته است.


و در این اختلاف روایات اگر تردیدی هست، هم‌الان با رجوع به خط زمان شبکه‌های اجتماعی طرفین نزاع و حامیان آن‌ها هم می‌توان فهمید که مصداق قلدر و هتاک و فحاش در این چند روز کدام طرف بوده است؟!


ما البته این جا در باره‌ی این روایت و ضد روایت آن صحبت نمی‌کنیم؛ چه واضح است در این روزهای ملتهب منتهی به انتخابات، چه کسانی آن بانوی بی‌مبالات را به دارالمؤمنین کاشان فرستاده‌اند و آن دیگری را مقابل دوربین آن شبکه‌ی آلوده نشانده‌اند، و از حمله‌ به سفارت منحوس عربستان داستان معمایی می‌سازند، تا غیرت اهل ایمان را هیزم دوقطبی جعلی افراط و اعتدال کنند.


شما اما از بی‌اعتمادی و نگرانی جامعه‌ی مؤمنین صحبت کرده‌یید و آن دوست بازی‌گرتان اتهام تروریسم را حواله‌ی ما کرده است. البته این روزها هر مبارزه‌ای که برای مدرن‌ها‌ بی‌تعریف باشد، تروریسم خوانده می‌شود؛ حتی اگر حزب‌الله و حماس و حشدالشعبی باشد که زمان و مکان و یکانش معین و مستقر است.


می‌خواهیم بگویم که آن طلبه‌ی تارک، جامعه‌ی مؤمنین را نمی‌شناسد و برای هم‌این است که کنش‌های مدنی مشروع آن‌ها را تروریسم می‌خواند، یا آن دیگری که رفتن زیر تابوت مدافعان حرم را با ایستادن پشت سر مهاجمان شبیخون فرهنگی قابل جمع می‌داند؛ شما هم ما را نمی‌شناسید که تصور کرده‌اید علت تامه‌ی بی‌اعتمادی‌مان به صنف شما، منابر ظهر جمعه است.


واقعیت آن است که جامعه‌ی مؤمنین سال‌ها است که اعتماد خود به بخش قابل توجهی از سینماگران و موسیقی‌دانان و روشن‌فکران را از دست داده‌ است و حالا بیش‌تر نگران دست‌اندازی‌های به ایمان خلق است، تا نخواهد هم‌آن طور که فرموده‌اید در پاره‌های حدیث نفس نقاش‌ها به آسمان نزدیک شود.


هم‌این جشنواره‌های فیلم و موسیقی فجر که مظهر اعتماد حکومت اسلامی به صنف شما است، نشان می‌دهد که نه جامعه‌ی مؤمنین و نه معتقدات آن‌ها، نه مسأله‌ی شما هستند و نه حتی مورد احترام‌تان؛ نمونه هم‌این بانوی کاشف حجاب است که ناخوانده پا به شهری می‌گذارد و شهر‌آشوبی می‌کند و شما امام شهر را دعوت به تقوا می‌کنید.

این که صنف سینما تکلیف را از دوش خود برداشته‌اند و این روزها علناً طلاب فقه و فلسفه و عرفان را مسئول تولید فیلم دینی می‌دانند، یا این که پس از سه دهه هنوز مبانی الهیاتی هنر فاوستی مورد دفاع شما روشن نیست و بخشی از صنف شما حتی به شریعت نیز اعتنایی ندارند و قاطبه‌ی آثارشان مروج فسق در جامعه شده است. در این برهوت، سینمای دینی ایران مصداقش ساخته‌های رضا میرکریمی است که وجود زنان شل‌حجاب و آوازه‌خوان در آن طبیعی و جزئی از کار است.


جمله‌ای از حضرت روح‌الله، قدس الله سره الشریف، منقول است که ما مخالف سینما نیستیم و مخالف فحشاء هستیم. و این اواخر ظن ما بر این است که این جا با یک رفع تالی مواجه هستیم، که شما سه دهه فرصت داشته‌اید که به جای اتهام‌زنی به مؤمنین و طلاب و علماء، نقضش کنید و نه‌کرده‌اید.


به گمان ما شما و آن طلبه‌ی تارک و باقی صنف‌تان برای رفع نگرانی جامعه‌ی مؤمنین از ادبیات و هنر موهومی و توابع و حواشی آن فرصت چندانی ندارید، و داستان کاشان نشان می‌دهد که پیمانه‌ی اهل ایمان لبالب شده است .

و العاقبة للمتقین
جمعی از طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی قم مقدسه
/924/د102/ج

ارسال نظرات