۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۳۱۳۷۵۲
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت توجه طلاب به مسأله پژوهش

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع طلاب و نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به کاستی های موجود در زمینه پژوهش، گفت: طلاب باید در عین حال که صاحب قلمی جذاب و پرتوان باشند به بیانی شیوا همراه با محتوای علمی مناسب نیز مجهز شوند و در امر پژوهش و تحقیق خود را به اوج برسانند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه شب گذشته در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه بهار این مدرسه مبارکه را حوزه ممتاز برشمرد و گفت: طلاب و روحانیت امروزه با توجه به شرایط حساس جامعه و جهان اسلام باید خود را برای پاسخگویی همه جانبه در زمینه های مختلف آماده کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادگیری زبانی غیر از زبان مادری را امری مهم و ضروری توصیف کرد و گفت: حفظ قرآن و ادعیه مأثور ار ائمه معصومین(ع) بهترین توشه کلامی برای طلاب علوم دینی محسوب می شود.

 

وی ادامه راه شهدا و همچنین توجه به آرمان های آن بزرگواران را امری ضروری عنوان کرد و افزود: حجره های طلاب باید همواره یادمان شهدایی باشد که مکاسب خون را در جبهه های حق علیه باطل مباحثه کردند و محسن خود را با خون خود خضاب کردند تا افق اجتهاد گم نشود.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام تالی تلو معصوم بود که تا مرز عصمت پیش رفت ایشان فقیهی ادیب، عارفی اصولی و در عین حال مفسر کبیر قرآن بود.

 

وی یادگیری ادبیات را از ارکان مهم علوم حوزوی دانست و گفت:  طلاب باید در عین حال که صاحب قلمی جذاب و پرتوان باشند به بیانی شیوا همراه با محتوای علمی مناسب نیز مجهز شوند و در امر پژوهش و تحقیق خود را به اوج برسانند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر مباحثه و تلخیص بعد از یادگیری را از برکات حوزه علمیه دانست و گفت: در برخورد با طلاب حوزه علمیه بهار مشخص است که این طلاب در ادبیات بسیار قوی هستند و این نیست مگر وجود اساتید زبده ای که به دلیل مجاورت این حوزه علمیه با مرقد عارف بزرگ شیخ محمد بهاری(ره) به این مکان رهسپار شده اند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) خاطر نشان کرد: علم با راحتی جسم برای انسان حاصل نمی شود و این حدیث شریف شان می دهد که انسان برای کسب درجات بالای علوم الهی باید متحمل رنج زحمت گردد.

 

این استاد حوزه علمیه قم به علمای استان همدان اشاره کرد و افزود: همدان شهری است که علمایی همچون ملا حسین قلی همدانی، آیت الله انصاری، شیخ محمد بهاری، ملاعلی همدانی، شهید قدوسی، شهید مفتح و آیت الله تألهی را در خود پرورش داده و امروز آیت الله نوری همدانی از علمای شاخص و طراز اول جهان اسلام است.

 

وی اختلاف و شکاف میان سطح زندگی طلاب با زندگی معمول در جامعه را بسیار عمیق دانست و تصریح کرد: با وجود مشکلات و مصائب فروان در امر معیشت که طلاب متحمل آن هستند اما خداوند وعده داده است که اجر این اعمال را در دنیا و آخرت برای انسان محاسبه می کند.

 

وی رهبر معظم انقلاب را از موهبات الهی برای انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: فقاهت، درایت، بصیرت، سیاست، دانایی، تدبیر و بینش قرآنی از ویژگی های رهبر معظم انقلاب است که افتخار حوزه های علمیه جهان تشیع محسوب می شود./979/202/ب3

 

ارسال نظرات