۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۴۹۷۰
آیت الله علم الهدی:

کسانی که سنگ آسیاب انقلاب بوده اند، جاده صاف کن نفوذ دشمن شده اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: دشمن می بیند الآن حمله به فقهای شورای نگهبان شروع شده، یعنی همان جاده‌ای که برای نفوذ دشمن در انقلاب مشروطیت باز شد، همان جاده با تضعیف فقهای شورای نگهبان بازشده؛ آن‌هم به ‌وسیله چه کسی؟ به ‌وسیله مسؤولین خود نظام، به‌وسیله دست ‌اندرکاران سیاست خود نظام.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مانور عزت و عظمت انقلاب در برابر جهانیان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند «هر وقت 22 بهمن آمد و مردم، مردانه، حکیمانه، باکمال قدرت و اراده در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت کردند، این هیجان و این حرکت مردمی در حقیقت دشمنان ما را به عقب‌نشینی وادار کرد.»

 

وی با بیان این که حضور مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب، به بیان رهبر معظم انقلاب، توطئه های سالانه دشمنان را نقش بر آب می کند، افزود: شناخت ماهیت این انقلاب برای ما از دیدگاه امام(ره)، یک چهره دارد و از دیدگاه دشمن، چهره ای دیگر؛ یعنی عظمت این انقلاب صرف‌نظر از این‌که بر اساس عشق، ارادت و وابستگی ما به امام بزرگوار، یک مبنای دقیق معنوی، اعتقادی و دینی دارد، از دیدگاه دشمن هم بر مبنای دشمنی و عداوتش، انقلاب به عنوان یک جریان باعظمت جلوه کرده است.

 

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: هانتینگتون، مشاور فکری و فرهنگی کاخ سفید در نظریات خودش درباره واقعیات انقلاب می‌گوید «پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 در ایران می‌تواند به‌عنوان نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن‌ غرب با تمدن اسلامی در نظر گرفته شود»؛آن ها با این چشم به انقلاب ما نگاه می‌کنند؛ انقلابی که شکننده همه کیان باعظمت استکبار است.

 

آیت الله علم الهدی اظهارات متفکرانی همچون هانتینگتون درباره انقلاب را نه از روی تمجید، که در راستای راهبردسازی غرب برای مقابله با نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با ارزیابی پهنه عمر این انقلاب، می بینیم مردم ما همواره در عرصه دفاع از انقلاب در برابر تهاجمات متنوع استکبار، مردانه ایستاده اند و این 37 سال عمر انقلاب، 37 سال مقاومت جانانه و پهلوانانه مردم در مقابل تهاجمات دشمن بوده است.

 

وی با اشاره به این که امروز نقطه درخشش انقلاب، ایستادگی 37 ساله مردم است، نه پیروزی انقلاب، گفت: امروز دشمن پس از این که نتوانسته با برخورد و مقابله و درگیری به ما ضربه بزند، در صدد نفوذ برآمده است. برای ما سوال است که چرا دشمن امروز در مقام نفوذ برآمده؟ ما چه چیزی به دشمن نشان دادیم؟ چه موضعی در برابر دشمن گرفتیم؟ چه رنگی مردم و جامعه ما پیدا کردند که دشمن الآن درصدد نفوذ برآمده است؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تجربه موفق دشمن در تغییر نظام مشروطه به یک نظام سکولار را عامل برنامه ریزی آن ها برای تغییر سیرت انقلاب اسلامی از طریق نفوذ خواند و افزود: نقطه نفوذ دشمن در نظام انقلابی مشروطه و آن چه جاده را برای این نفوذ باز کرد، این بود که 4 مجتهدی را که در قانون اساسی به عنوان ضامن اسلامیت نظام مشروطه مشخص شده بودند و تمام مقررات و تصمیم گیری ها باید به تصویب آن ها می رسید، اول در مجلس تضعیف شان کرده و مورد هجمه قرار دادند و درنهایت این چهار مجتهد را کنار زدند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: دشمن حالا دارد می ‌بیند بعد از 37 سال، جایگزین آن چهار مجتهد تراز اول در انقلاب اسلامی ما، فقهای شورای نگهبان هستند که اسلامیت نظام را تضمین می‌کنند و می‌بینند الآن حمله به فقهای شورای نگهبان شروع شده، یعنی همان جاده‌ای که برای نفوذ دشمن در انقلاب مشروطیت باز شد، همان جاده با تضعیف فقهای شورای نگهبان بازشده؛ آن‌هم به ‌وسیله چه کسی؟ به ‌وسیله مسؤولین خود نظام، به‌وسیله دست ‌اندرکاران سیاست خود نظام.

 

وی تصریح کرد: عواملی که روز اول مقابل آمریکا و استکبار جهانی سنگ زیرین آسیاب این انقلاب بودند، دهان باز کرده و حمله به فقهای شورای نگهبان می‌کنند. امام بزرگوار(ره) از روز اول این را به ‌عنوان یک خطر اعلام کرده و فرمودند «اهانت به فقهای شورای نگهبان برای اسلام و انقلاب خطر است.»

 

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: مبنای فرمایش امام(ره) تجربه انقلاب مشروطیت بود که با کنار گذاشته شدن چهار مجتهد تراز اول، خطر پیش آمد؛ امام(ره) فرمودند «اهانت به این‌ فقها خطر است»، یعنی همان خطر این انقلاب را تهدید می‌کند، یعنی به فقهای شورای نگهبان بگویند «شما صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟» فقهای شورای نگهبان صلاحیتشان را از کجا آوردند؟ حداقل دو نفر از فقهای فعلی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی، حکم از شخص امام(ره) داشتند، بقیه نیز از رهبر معظم انقلاب حکم دارند.

 

آیت الله علم الهدی با اظهار تأسف از اظهارات اینچنینی، خاطرنشان کرد: یعنی صلاحیتی که از مبدأ ولایت به ‌دست‌آمده و از امام(ره) به‌ دست‌آمده، این صلاحیت را باید زیر سؤال برد؟ یعنی شما امام(ره) را قبول دارید؟ دم از امام(ره) می ‌زنید و این‌گونه اهانت به شخص امام(ره) و حکم ایشان می‌کنید که به فقیه شورای نگهبان می‌گویید «صلاحیت تان را از کجا آورده‌اید؟» این دیگر قابل خدشه نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نکته دومی که دشمن را به طمع نفوذ انداخته است، این لبخندهایی است که می ‌بیند به آمریکا و اروپا زده می ‌شود، این‌که می ‌بیند یک عده از مسؤولین صورت شان را به ‌طرف غرب برگرداندند، یک حالت وابستگی به غرب در رگه‌ های مختلف جریانات نظام به وجود آمده است؛ این دشمن را به طمع نفوذ می ‌اندازد و می ‌بیند یک عده دلداده شده ‌اند، این واقعاً برای ما سنگین است که یک آقای وزیر بگوید «ما نه‌تنها باید کالا از غرب وارد کنیم، مدیریت را هم باید از غرب وارد کنید.»

 

امام جمعه مشهد مقدس در پایان روشنگری در برابر جریانات غرب زده را وظیفه امت حزب الله دانست و ضمن تأکید بر آن افزود: ان‌شاءالله امیدواریم امسال حماسه 22 بهمن ما به حماسه انتخابات ما اتصال پیدا کند، از این مرحله هم، یعنی مرحله نفوذ هم دشمنان ما را ناامید کند./820/پ202/ج1

ارسال نظرات