۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۳۱۶۹۲۴
استاد حوزه علمیه:

نماینده مجلس باید دارای بصیرت و دشمن شناس باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: نماینده مجلس باید به قانون اساسی وفادار باشد و به آرمان های امام و شهدا اعتقاد داشته و مصالح کشور را به مصالح شخصی و جناحی ترجیح دهد.
حجت الاسلام محمد تقي كرامتي

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که نماینده مجلس باید دارای قابلیت ها و توانمندی هایی باشد که بتواند به عنوان نماینده مردم در مجلس فعالیت کند، گفت: برخی از توانمندی های نماینده به تخصص افراد مربوط می شود تا بتواند در بحث قانون گذاری با توان علمی و تخصصی خود به لوایح و طرح ها رأی دهد.

 

وی افزود: نماینده مجلس بر اساس قانون وظیفه قانون گذاری و نظارت را به عهده دارند، از این رو باید اشراف نسبی و نگاه کلان به موضوعات داشته باشد.

 

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به این که نماینده می تواند با تخصص، توانمندی، دیدگاه علمی و انگیزه به فعالیت بپردازد، گفت: نماینده باید اطلاعات مناسبی در موضوعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و نظامی داشته باشد و با تخصص در یکی از این موضوعات در کمیسیون ها مثمر ثمر واقع شود.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر تعهد نماینده مجلس، افزود: نماینده مجلس باید به قانون اساسی وفادار باشد و به آرمان های امام و شهدا اعتقاد داشته و مصالح کشور را به مصالح شخصی و جناحی ترجیح دهد تا در زمان تصمیم گیری دچار اشتباه نشود.

 

نویسنده کتاب وسوسه های شیطان بزرگ با بیان این که نماینده مجلس باید دارای فضائل یک ملت مسلمان و انقلابی باشد، گفت: امانت داری و دوری از اقدامات صرف جناحی نیز باید از ویژگی های نماینده مجلس باشد.

 

حجت الاسلام کرامتی با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نماینده مجلس باید دارای بصیرت و دشمن شناس باشد تا بتواند به وظیفه خود عمل کند، گفت: در انتخاب کاندیدا و جهت شناخت وظایف یک نماینده باید به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب مراجعه کرد./1307/303/ب3

ارسال نظرات