۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۹
کد خبر: ۳۱۷۱۰۴
آیت الله فقیهی:

امنیت و اقتدار نظام در گرو حمایت مردم است/ تخریب کردن صلاحیت افراد را زیر سؤال می برد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین با بیان این که اگر افرادی کسانی را که از فیلتر شورای نگهبان رد شده اند تخریب کنند در واقع خودشان را تخریب کرده اند، گفت: هرکاندیدایی که جنببه تخریبی و بدگویی داشته باشد صلاحیتش زیر سؤال می رود؛ توجه مردم به این نکته چنین افرادی را تأدیب خواهد کرد.
آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور پر شور مردم در پای صندوق های رأی را سرنوشت ساز دانست و گفت: در جمهوری اسلامی که نظر و انتخاب مردم به صورت جمهوری عنوان شده یعنی افزون بر اسلام نظر مردم نیز مورد توجه جدی قرار دارد.


وی افزود: مرحوم امام بسیار تأکید می کردند که نظر مردم معیار است، همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات خود فرمودند که نظر مردم را باید مورد احترام قرار داد؛ این توجهات نیازمند این است که زمینه برای حضور حداکثری مردم فراهم شود.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بحمدالله جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کرده و تعداد بسیاری از نمایندگان و کاندیدا های خبرگان و مجلس شورای اسلامی توانستند خود را مطرح کنند، اظهار داشت: مردم باید در انتخابات شرکت کنند.


وی ادامه داد: همانگونه که مردم در راهپیمایی 22 بهمن برای اقتدار اسلام، جمهوری اسلامی و برای امنیت کشور در صحنه حضور پیدا کردند در انتخابات نیز باید حضور پر شور داشته باشند؛ امنیت کشور وابسته به حمایت مردم از نظام است.


آیت الله فقیهی با بیان این که حفظ اقتدار نظام در برابر شرق و غرب نیازمند این است که مردم در صحنه های گوناگون خود را نشان دهند، ابراز داشت: وجود برخی کاستی ها و مشکلات نباید سبب کنار کشیدن از صحنه های سرنوشت سازی همانند انتخابات شود.


وی عنوان کرد: مردم برای فهماندن این که حامی نظام هستند باید در صحنه حضور داشته باشند و اعلام کنند که تسلیم هیچ مستکبری نخواهند شد؛ در انتخابات صحنه پرشوری اتفاق می افتد که تمام کشورهای دنیا گزارش می کنند که مردم حضور پیدا کرده و به کاندیدای مورد نظر خود چه اصولگرا، اصلاح طلب یا مستقل رأی دادند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زمینه شرکت مردم در انتخابات فراهم شده و وظیفه شرعی و قانونی مردم است که اگر نظام، کشور و امنیت خود را دوست دارند و برای ایران و اسلام سربلندی می خواهند باید در انتخابات شرکت کنند.


وی با تأکید بر ضرورت پایبندی همگان به ویژه کاندیداها به رعایت قانون اضافه کرد: مردم هر کاندیدایی که اخلاق اسلامی را بیشتر رعایت می کند مورد توجه بیشتری قرار دهند، اگر هر کاندیدایی حرکت تخریبی داشته باشد و غیبت کرده و تهمت بزند نشان دهنده این است که به درد مجلس و نمایندگی مردم نمی خورد.


آیت الله فقیهی با بیان این که اگر افرادی کسانی را که از فیلتر شورای نگهبان رد شده اند تخریب کنند در واقع خودشان را تخریب کرده اند، گفت: هر کاندیدایی که جنببه تخریبی و بدگویی داشته باشد صلاحیتش زیر سؤال می رود؛ توجه مردم به این نکته چنین افرادی را تأدیب خواهد کرد.


وی افزود: مردم به کسانی اقبال می کنند که مثبت فکر کنند، افراد باید قدرت ها و توانمندی ها خود را بیان کنند اما نباید به دیگران لطمه زده و از آن ها بدگویی کنند، مردم باید توجه کنند که بهترین شاخصه کاندیدای اصلح توجه به خدا، اسلام، معنویت و ولایت فقیه است؛ اسلام است که اقتدار و مملکت را حفظ کرده وامام زمان(عج) پشتیبان مردم هستند از این رو مردم باید به جنبه های معنوی نیز توجه کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات