۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۷۳۷
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

مردم سازنده حقیقی قدرت هستند/ بی توجهی به قانون انتخابات حرکتی ضدارزشی و ضد اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حضور پر شور مردم پای صندوق های رأی سبب تثبیت، تقویت و تعمیق جنبه مردمی نظام اسلامی می شود، گفت: همچنین این حضور اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه منطقه، بین الملل افزایش داده و رهبری را مقتدرتر می کند.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و انتخابات را ضروری دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه ارزش های اسلامی به مردم تعلق دارد.


وی افزود: مردم سازنده حقیقی قدرت هستند و سرنوشت خود را تعیین می کنند، مردم در برنامه هایی همچون راهپیمایی های 22 بهمن مردم وفاداری خود را به جمهوری اسلامی با راهپیمایی اعلام می کنند؛ اگر ابراز وفاداری و ولایتمداری با از طریق صندوق های رأی باشد جنبه حقوقی و ارزش بین المللی پیدا می کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حضور پر شور مردم پای صندوق های رأی سبب تثبیت، تقویت و تعمیق جنبه مردمی نظام اسلامی می شود، اظهار داشت: همچنین این حضور اقتدار جمهوری اسلامی را در عرصه منطقه و بین الملل افزایش داده و رهبری را مقتدرتر می کند.


وی ادامه داد: حضور مردم پای صندوق های رأی اعمال حق در تحول و اعمال حق در حرکت به سمت پیشرفت، عدالت و تأمین معیشت و زندگی است؛ رأی مردم سبب یأس دشمنان اسلام و نظام شده و سبب تعمیق مردم سالاری اسلامی می شود از این رو حضور حداکثری مردم پیام بین المللی داشته، سبب افزایش اقتدار ملی می شود و برای تحول در پیشرفت و عدالت بستر سازی می کند.


آیت الله کعبی با بیان این که از نظر دینی و فقهی نیز حضور در انتخابات یک نصرت دین الهی و عمل صالح محسوب می شود، ابراز داشت: تجدید بیعت با امام، شهدا و رهبری از رهگذر مجلس خبرگان است، این مسأله سبب تقویت ولایت و رهبری می شود که حائز اهمیت است.


وی با تأکید بر لزوم پایبندی همگان به ویژه کاندیداها به قانون عنوان کرد: میدان انتخابات با نگاه ارزشی میدان حضور در عرصه خدمت و مسابقه جهادی در رشد و تعالی کشور، استیفای حقوق ملت و حل معضلات است؛ باید در چارچوب قانون و ارزش های اسلامی به این حق عمومی رسید.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بی توجهی به قانون انتخابات جمهوری اسلامی حرکتی ضدارزشی، ضد اخلاقی و حرکتی خلاف مردم سالاری است؛ هر کسی می خواهد رأی بیاورد باید در چارچوب قانون رأی بیاورد.


وی اضافه کرد: دور زدن و تخلف از قانون ضمن این که حرکتی ضد اخلاقی به شمارمی رود از نظر حق الناس بودن انتخابات ضمانت آور است و بر خلاف عدالت و انصاف بوده و در بین وجدان های بیدار و افکار عمومی حرکتی زشت و ناپسند است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات