۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۱۷۸۹۳
امام جمعه سراب:

رعایت اخلاق انتخاباتی مورد توجه کاندیداها و مردم باشد

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام اکرمی با تأکید بر رعایت قانون مداری و اخلاق در طول تبلیغ کاندیداها، گفت: ملت ایران قطعا حماسه بزرگ دیگری در ۷ اسفند خواهند آفرید و دشمنان را مأیوس خواهند کرد.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تقدیر از حضور گسترده مردم  در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: ملت ایران قطعا حماسه بزرگ دیگری در هفتم اسفند خواهند آفرید و دشمنان را مأیوس خواهند کرد.


وی افزود: حضور در انتخابات یک فریضه شرعی, سیاسی و اجتماعی است، از این رو مردم باید با حضوری گسترده و آگاهانه در انتخابات هفتم اسفند حاضر شوند و با این حضور دشمنان نظام اسلامی را مأیوس و مضمحل کنند.


امام جمعه سراب با بیان این‌که متاسفانه فضای مجازی امروز ابزاری برای توهین به کاندیداها و گاها زیر سوال بردن اصل انتخابات شده و این فضا موجب بی اخلاقی های انتخاباتی شده است، گفت: نباید این فضا به فضای بی اخلاقی و بی دینی تبدیل شود، رعایت اخلاق امنیت اجتماعی را در پی خواهد داشت.


وی به طرفدارت کانیداها نیز توصیه کرد: تخریب مورد تایید عقل و شرع نیست و کاندیدا ها و طرفدارانشان از این امر پرهیز کنند و از حرکات ناشایست خودداری کرده و در سلامت اخلاقی فضای جامعه سهیم بوده و بر آن خدشع وارد نکنند.


حجت الاسلام اکرمی افزود: کاندیداها نیز در سخنرانی ها به آنچه که قانون اجازه داده تمکین کرده و از تخریب دولت ها یگر کاندیداها پرهیز کنند تا انتخابات پرشور و باشکوهی را بتوانیم رقم بزنیم، برگزاری انتخابات پر شور به یک عزم ملی و هماهنگی اجتماعی نیازمند است.


وی با تأکید بر قانون مداری و احترام به رأی مردم، افزود: کاندیداها باید بعد از معلوم شدن نتایج به رآی مردم احترام گذاشته و جای رقابت را به رفاقت بدهند، پیش از انتخابات کاندیدا ها رقیب و بعد از آن باید کاندیدا های منتخب را برای انجام وظایف سخت حمایت  کرد.


امام جمعه سراب با انتقاد از تخریب شورای نگهبان از سوی برخی افراد معاند، تصریح کرد: نتیجه حضور حداکثری مردم در انتخابات بالابردن وزن نظام در جهان و خاموش کردن فتنه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.


وی با خطرناک خواندن تخریب شورای نگهبان، ابراز داشت: مجلس باید مجلسی مردمی و نه دولتی باشد، دشمنان داخلی و خارجی با تخریب شورای نگهبان سعی در ایجاد مجلسی دولتی دارند و تلاش دارند با تخریب شورای نگهبان کشور را در خلاء قانونی قرار دهند./854/302/ب2

ارسال نظرات