۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۳۱۹۷۵۶
در قم؛

نشست «شبکه­های اجتماعی، مرزهای شیشه­ای» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «شبکه­های اجتماعی، مرزهای شیشه­ای» در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
شبکه هاي اجتماعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست «شبکه­های اجتماعی، مرزهای شیشه­ای» عصر دیروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

وحید یامین­پور رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری در این نشست خاطرنشان کرد: نیهیلیسم به این معنا است که توان تفکیک ارزش از غیر ارزش از دست برود و ارزش و ضد ارزش واجد ذات نباشند؛ در عصر تکنولوژی­های نوین ارتباطی با بمباران اطلاعات مواجه هستیم که این اتفاق منجر به کوتاه شدن زمان درک می­شود و دچار سوء هاضمه درک پیام شده و به تدریج پیام­ها از معنا تهی خواهند شد و تشرف به آن پیدا نمی­شود.

 

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری ضمن بیان توصیه هایی به کسانی نسبت به انقلاب در عرصه مجازی معتقدند، خاطرنشان کرد: را به لذت بردن از فضاهای مجازی عادت ندهیم؛ فضای مجازی به هیچ وجه نباید زندگی دوم شود؛ فضای مجازی نباید به هیچ وجه رسانه اول باشد و رسانه اول کتاب است؛ فقط برای تولید آگاهی باید وارد فضای مجازی شویم.

 

در ادامه محمدحسین ساعی، عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما درباره مخاطره آمیزبودن اینترنت در پایه امنیت یک کشور گفت: اگر آمریکایی ها با وضعیت حکومتی که دارند، بودند و ایران صاحب اینترنت بود، مطمئناً به هیچ عنوان اجازه نمی­دادند اینترنت وارد کشورشان شود؛ چرا که تقریبا می­توان گفت که پایه امنیت کشورشان را در مخاطره می­دیدند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما درباره نسل پنجم اینترنت خاطرنشان کرد: پدیده بعدی که با آن مواجه هستیم، این نیست که هر کسی از طریق موبایل به اینترنت متصل شود، بلکه بحث نسل پنجم شبکه های ارتباطی که مطرح می شود، گفته می شود که تک تک اشیاء موجود در جهان باید به یک شبکه نسل جدید متصل شوند و در شبکه ای تبادل اطلاعات کنند که این تبادل تا چه حد زندگی افراد را بهبود ببخشد.

 

ابوذر منتظرالقائم کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی با بیان این­که نباید از تندوری به عنوان برچسب ترسید، گفت: امروزه با وجود نیروی حزب اللهی در صحنه وجود ندارد و در این در حالی است که بسیار هستند؛ باید اصول انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دهیم و خودمان به دنبال پیاده کردن آن باشیم و تندروترین ما، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند، پس نباید از تندوری به عنوان برچسب ترسید.

 

کارشناس فضای مجازی با اشاره به اهمیت رفع معضلات فضای مجازی خاطرنشان کرد: اگر حل معضلات فضای مجازی کشور آنقدر بی اهمیت بود که اکنون تا این حد جلوه می­دهند، رهبر معظم انقلاب شورای عالی مجازی را تشکیل نمی­داد و می­گفت که برجام و فرجام با همه اهمیت آن، من رییس شورای عالی مجازی می­شدم و اگر حل نشدنی بود، ایشان شورا، سیاست و راهکار برای آن نمی­گذاشتند.

 

در ابتدای این نشست رفیع­الدین اسماعیلی رییس انجمن سواد رسانه­ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن گفت: نشست­هایی را برای سال آینده طراحی کرده­ایم که از اواخر فروردین تا تیرماه 5 نشست را برگزار خواهیم کرد.

 

اسماعیلی به بیان موضوعات نشست های آینده انجمن سواد رسانه ای پرداخت و گفت: بررسی چهره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در سینمای غرب، مدیریت رسانه های غربی در مورد بیداری اسلامی، بازی های رایانه ای از جمله نشست های این انجمن در سال آینده به شمار می رود./822/د101/ی

ارسال نظرات