۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۱۹۷۷۶
فاطمه آلیا مطرح کرد؛

اخلاق و رفتار سیاسی اصولگرایان، الگویی برای احزاب و جریان های سیاسی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با گلایه از ادبیات قابل تأمل برخی از افرادی پیروز انتخابات هفتم اسفندماه شدند، گفت: پیروزی واقعی در رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی است همانطور که اصولگرایان چه در زمان برد و چه در زمان باخت، سعی کردند تا اخلاق مدار باشند.
فاطمه آليا رييس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و پایداری باعزت آن اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های اقتدار و عزت ملی ما، وجود مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است.

 

نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشارکت و حضور معنادار مردم در انتخابات‌های مختلف جمهوری اسلامی به معنی طرفداری از نظام اسلامی و وفاداری به آن است.

 

وی بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات‌های مختلف سال به سال بیشتر می‌شود و قطعا این حضور حداکثری بر قدرت ملی نظام می‌افزاید چون یکی از شاخصه‌های اقتدار یک نظام، پشتوانه مردمی آن نظام است.

 

آلیا ادامه داد: پشتوانه مردمی از طریق رفراندوم‌ها و انتخابات‌ها مشخص می‌شود؛ مردم ایران در انتخابات هفتم اسفندماه حماسه آفریدند و این حضور حداکثری نشان داد که پس از 37 سال، همانند روز اول طرفدار نظام و خواهان اقتدار آن هستند.

 

وی ابراز کرد: همان‌طور که نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سخن و سبک جدیدی را به دنیا ارائه داده است، در خصوص اخلاق انتخاباتی در فضای پیروزی و شکست هم سبک نویی به دنیا ارائه کرده است؛ اصولگرایان در انتخابات‌های مختلفی که در آن پیروز شده یا شکست خورده‌اند، برخورد و عکس العمل واحدی داشتند و این نشان از تعهد انتخاباتی و سیاسی دارد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعی است که عده‌ای در کشور پیرو مبانی و سبک سیاست غربی باشند اما این‌که اصول‌گرایان حتی به هنگام پیروزی هم حرمت این افراد و سایر احزاب سیاسی را حفظ کرده‌اند، غرور انگیز و قابل اعتنا است.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ ملت ایران در مجلس هفتم، هشتم و نهم به اصولگرایان رأی دادند و در این دوره جدید هم، شاکله مجلس به طور کلی به نفع اصولگرایان است.

 

آلیا با تأکید بر این‌که اخلاق سیاسی و انتخاباتی اصولگرایان باید الگوی سایر احزاب شود، یادآور شد: برخی از کسانی که در انتخابات هفتم اسفند پیروز شدند، از ادبیات قابل تأملی نسبت به مجلس فعلی استفاده می‌کنند و حتی در فضای مجازی نسبت به نمایندگان فعلی، تعابیری به کار می‌برند که در شأن یک ایرانی مسلمان نیست.

 

نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیروزی واقعی در رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی است همانطور که اصولگرایان چه در زمان برد و چه در زمان باخت، سعی کردند تا اخلاق مدار باشند./997/ت302/ج

ارسال نظرات