۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۳۲۰۶۴۶
رییس طلاب و فضلای همدانی حوزه علمیه قم:

مهندسی اقتصاد مقاومتی از اولویت های مجلس دهم باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تعامل میان مجلس و دولت را از ضروریات کشور توصیف کرد و گفت: تعامل میان قوه مقننه ومجریه لازم است اما نباید هر چه دولت دیکته کند، مجلس آن را قبول کند بلکه نمایندگان باید با تضارب آرا، بررسی و اندیشه بهترین مصوبه ها را به سرانجام برسانند.
سيد جلال رضوي مهر
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر رییس طلاب وفضلای همدانی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اولویت های مجلس دهم اظهار داشت: مجلس دهم باید مانند سایر مجالس، مجلسی انقلابی در خط ولایت و همواره پشتیبان مردم باشد.
 
وی به دغدغه نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم اشاره و تاکید کرد: حضور نمایندگان انقلابی و مستقل در مجلس دهم اجازه نخواهد داد که مجلس ششم تکرار شده و مجلس دهم دنباله رو مجلس ششم شود.
 
استاد حوزه علمیه قم درباره اولویت های کاری نمایندگان مردم در مجلس دهم افزود: یکی از مباحث مهمی که باید از سوی نمایندگان مردم پیگیری شود بحث مهندسی اقتصاد مقاومتی است.
 
وی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا ادامه داد: ما هرگز نباید هوشیاری خود را نسبت به دشمن از دست بدهیم و در زمینه اقتصاد مقاومتی به هیچ عنوان نباید سستی و کندی در کار دخیل باشد.
 
مشاور عالی سازمان اوقاف در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در کشور اسلامی نمی توانیم بپذیریم جمعیت کثیری بیکار باشند قوه مقننه باید بنا به وظیفه ذاتی خود با قانون گذاری و ایجاد عرصه های اجرایی قوه مجریه را در جهت رفع مشکلات مردم ماموریت دهد.
 
وی رسیدگی به محرومین جامعه را یکی از اولویت های قانون گذاری مجلس دانست و گفت: محرومین جامعه نباید در بازی های سیاسی جریان ها و احزاب به فراموشی سپرده شوند چراکه توجه به محرومین و مستضعفین اصل اول در انقلاب اسلامی است.
 
حجت الاسلام رضوی مهر یادآور شد: از دیگر اموری که در مجلس باید به آن پرداخته شود بازخوانی اهداف امام و لبیک به مطالبات رهبری در مسیر عزت در جامعه اسلامی است.
 
وی تعامل میان مجلس و دولت را از ضروریات کشور توصیف کرد و افزود: تعامل میان قوه مقننه ومجریه لازم است اما نباید هر چه دولت دیکته کند، مجلس آن را قبول کند بلکه نمایندگان باید با تضارب آرا، بررسی و اندیشه بهترین مصوبه ها را به سرانجام برسانند./979/ت302/ج1
ارسال نظرات